2.1

The Dilemma

Sedan college har den evige ungkarlen Ronny och den lyckligt gifte Nick tillsammans gått igenom både vått och torrt. Numera äger de en bildesignfirma tillsammans, och drömmer om uppdraget som skulle kunna bli det riktiga startskottet för deras företag. Med Ronnys flickvän Beth och Nicks fru Geneva vid deras sidor tycks de vara oslagbara. Men Ronnys värld vänds upp-och-ned när han plötsligt ser Geneva tillsammans med en annan man, och han ger sig ut på jakt efter sanningen. Och alltmedan enmansutredningen övergår i ett komiskt kaos får Ronny reda på att även Nick döljer något. Med en livsavgörande och hastigt annalkande presentation i bakhuvudet måste Ronny börja fundera över vad konsekvenserna skulle bli om han avslöjade sanningen för sin bäste vän.

Originaltitel The Dilemma
Regissör Ron Howard
Manus Allan Loeb
Genre Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Kevin James, Vince Vaughn, Winona Ryder, Jennifer Connelly, Queen Latifah, Talulah Riley, Channing Tatum, Clint Howard, Chelcie Ross, Rance Howard

2017-10-30
foppa99
2016-02-07
vissa saker e roliga o gulliga, men andra e värdelösa o totallöjliga
mazquara
2015-06-21
misslyckad som komedi och inte tillräckligt seriös för att funka som drama - helt meningslös film
snyltare
2015-06-21
Usch vad ointressant.
2015-01-06
En film som överraskade mig med den mängd av drama och fungerande drama den faktiskt innehåller. Tyvärr fungerar inte komedidelen alls och valet av skådespelare är lite underlig. Jennifer Connelly är överlägset bäst men Vince Vaughn visar att han någorlunda behärskar mer dramatiska roller. Kevin James känns dock fel och Winona Ryder imponerar inte. Ingen skådespelare känns dock helt rätt i sina roller. 3-
vonadel
2014-05-25
Tycker det var en ganska trevlig fredagsunderhållning. En lagom avvägning mellan komedi och drama. Dessutom med helt ok skådisar. T o m så jag var nära att sätta en fyra. Men, där finns ändå en del brister som drar betyget lite. Jag tänker då på ologiska avsnitt och klyschor i första hand. 6/10
petson81
2013-09-19
Ganska tråkig
WillyV
2013-04-13
Svag trea, jag gillade humorn. Framför allt Vaughn och Tatum var roliga i den, liksom en del av farsinslagen. Scenen mellan när dom fajtas var rent guld.
WaldoTrumbull
2012-12-03
Hur kan det bli så uselt när det är så pass tunga namn inblandade. Ryder är kul en stund, men blir sedan mest tröttsam och James är störande redan från början. Vaugn verkar gå på tomgång och Connelly är fullständigt intetsägande. Ett fullständigt oinspirerande och flamsigt manus regisserat på ett mycket taffligt sätt. Fy på er, ni kan alla mycket bättre.
HerrNenne
2012-11-13
Saker med den här filmen jag hatar: 1. "ingentrormig" och att ingen kan prata med varandra. 2. "grabbig vänskap", det är okej om du slår mig på käften, för det är så män gör. 3. "Din fru är en bitch som är otrogen, så det gör väl inget att du gått hos prostituerade långt tillbaka, du blir ändå det oskyldiga offret.". 4. Den stereotypa kvinnorollen "jag beter mig inte som en kvinna och säger vulgära saker hela tiden". 5. Tron på att "det spårar ur = instant comedy". Nej. (Plus att det fantastiska motorljudet i slutet låter som en trimmad gräsklippare)