1.8

The Dinosaur Project

Upphittat filmmaterial från en expedition till Kongos djupaste djungler. Expeditionen syftade till att hitta Mokele Mbembe, Afrikas eget Loch Ness-odjur.

Originaltitel The Dinosaur Project
Regissör Sid Bennett
Manus Sid Bennet, Jay Basu
Genre 2010-tal, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Peter Brooke, Richard Dillane, Natasha Loring, Matt Kane, Stephen Jennings

Ondskapt
2013-04-14
Intressant premiss, stabila skådisar och klart godkända effekter, men det är inte kul att titta på djungelspring i 80 minuter.
sven_usling
2013-03-10
Oväntat intressant film. Greppet med upphittat material är lite trist men filmen funkar ändå hyfsat. Effekterna är inte bra, men inte heller det sämsta man sett.
pungsnigel
2013-02-11
Oj oj oj detta var så otroligt dåligt.
Gr3veN
2013-02-05
Absolut inte bra, men inte heller lika rutten som jag förväntade mig.
kervisch
2012-10-26
Bra Story, lite jobbigt att den till 90 % är handfilmad men man vänjer sig. Animationerna får knappt godkänt, dom är hyfsade. Jag vill ge denna film en 3:a, jag gillar den på något sätt, men den är för svag på för många punkter så jag sätter en 2:a i betyg motvilligt !
Powha
2012-09-23
Den här var riktigt skön i min mening, hade väl sina sämre stunder men överlag bra.
grillchips
2012-09-14
att det ska vara så jävla svårt att få ut en BRA dinosauriefilm nowadays...?
Strang3
2012-09-11
Varför inte gör dockor istället, dom flesta cgi-projekten storbusget som små drar en ur filmen oftast.

2012-09-10
Otroligt mycket bättre än jag hade väntat mig från en sån här produktion.
Halofreak92swe
2012-09-08
Jag har väntat länge på en ny dinosaurie-film och nu har jag sett The Dinosaur Project. En riktigt snygg och spännande äventyrs-film som är filmad på handkamera-vis precis som REC eller Cloverfield! Det görs fruktansvärt få dinasaurie-filmer numera, antar att det var mer av en 90-talsgrej. Men jag blev inte besviken av den här rullen. Trots att den bara var en timme och en kvart så kändes den riktigt lång och den blev aldrig långtråkig. Cgi'n var faktiskt ganska snygg, inte i toppklass men snygg nog för en film som kanske inte precis är en "storfilm". Jag gillar dessa mokumentär-filmer, att de är röriga och att man aldrig får se tillräckligt av allting gör bara att storyn blir bättre och att hål och fel inte märks lika tydligt eftersom man måste koncentrera sig oerhört för att hänga med. Jag gillade den skarpt och den förtjänar nästan en fyra men jag sätter en stark 3 tillsvidare.