2.2

The Dirk Diggler Story

Kortfilm av P T Anderson, gjord som en dokumentär, som senare blev Boogie Nights (1997). Regissörens far agerar berättarröst åt historien om p-skådisen Dirk Diggler, här spelad av Michael Stein. Filmen klipptes med hjälp av 2 videoapparater.

Originaltitel The Dirk Diggler Story
Regissör Paul Thomas Anderson
Manus Paul Thomas Anderson
Genre Drama, Kortfilm, 80-tal, Biografi
Skådespelare Robert Ridgely, Eddie Delcore, Michael Stein

djonipony
2017-01-12
Okej, Kul att se fröet som blev BN.
MaxMackan
2013-02-19
17 år. Jag vet att många sagt det innan, men det är jävligt imponerande. För de som vill se finns den nu på Youtube det var där jag såg den...
kakbakarn
2012-11-15
Som ett ganska skönt och entusiastiskt ungdomsverk kan den väl vara värd en svag tvåa. Dirk Diggler är ett brutalt bra porrnamn, för övrigt.
Cineasten
2012-04-10
Skulle vara intressant att se. Hur får man tag i den?
Rune2000
2009-10-25
Långt ifrån det som senare kommer att blir "Boogie Nights" pga usel skådespeleri och bildkvalité. Ändå finns det en bra stomme till historia och PTA-geni finns lite här och där. Filmen hamnar i samma kategori som Sam Raimis "Within the Woods" och Stanley Kubricks "Fear and Desire" - inget att se sålänge man inte är en stor beundrare.
Dardenne
2008-05-22
Tycker inte den imponerar, även om han var ung. Tur att det blev bättre senare.
niklaseriksson
2008-01-14
Onekligen väldigt imponerade att ÅTA bara var 17 år när han gjorde den, samtidigt imponerande vad han fått fram med så små medel. Godkänt, stark tvåa.
Gakidou
2005-04-19
Småintressant som kuriosa för alla som gillar Andersons senare filmer.
ninja
2005-04-12
Hyfsad mockumentär - dock jävligt imponerande med tanke på att Anderson var 17 år när han filmade den!
kungniba
2005-03-20
Relativt bra mockumentär med tanke på under vilka förutsättningar den är gjord.