The Dirt

Musiken gjorde dem till superstjärnor, men kändisskapet hade en väldigt mörk baksida. Bygger på Mötley Crües självbiografi.

Originaltitel The Dirt
Regissör Jeff Tremaine
Manus Amanda Adelson, Rich Wilkes
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Douglas Booth, Iwan Rheon, Machine Gun Kelly, Daniel Webber, Pete Davidson, David Costabile, Leven Rambin, Kathryn Morris, Rebekah Graf, Max Milner, Tony Cavalero, Joe Chrest, Elena Evangelo, Kamryn Ragsdale, Joshua Mikel, Courtney Dietz, Kabby Borders

myslas
2019-08-01
Det är väl på sätt och vis passande att en Jackass-kille gör den här filmen om ett gäng jackasses men det här blir tröttsamt rätt snabbt och när det väl ska göras känslomässiga scener så blir det mest patetiskt. Lägg till det att den har precis samma problem de flesta av dessa musikbiografier att det går alldeles för fort framåt och man egentligen inte får reda på någonting. Machine Gun Kelly gör rollen som Tommy Lee riktigt bra i alla fall men i övrigt är det här till största delen blaha blaha.
Dadpat
2019-05-25
En rätt dålig film om ett rätt dåligt band...
Starlette
2019-04-25
Machine Gun Kelly, riktigt bra prestation!
sparriskrigarn
2019-04-21
Förvånansvärt underhållande och kändes relativt trovärdig. Newsflash: de var unga, dumma och töntiga. Vad trodde ni? Inget större djup i filmen visserligen, men den följde boken i stora drag och hade många bra detaljer med. Alla musikaliska framträdanden var oerhört pricksäkra och varje ton och trumslag satt precis som i verkligheten, något som är extremt ovanligt i liknande musikfilmer. Mycket detaljerat klädarbete också.
Kayuzuzu
2019-04-06
Svårt att sätta betyg på denna. Vet inte om den suger för att det är dåligt manus eller om de verkligen var såhär korkade och intetsägande töntar i verkligheten. Superklyschig rockstar-story. Hade kunnat vara vilket rockband som helst på 70-80-talet. Sex, drugsrocknroll. Männen har inga mål utöver att bli stjärnor och ha sex. Kvinnorna har inga mål utöver att knulla rockstjärnor. Jag satt och skämdes genom hela filmen.
larsen1976
2019-04-04
Förväntningarna var skyhöga och jag blev inte besviken. Mycket bra och välspelad film om ett av världens vildaste band. Trots att den var två timmar så innehöll den inte ett enda tråkigt ögonblick. <3
Zok
2019-04-02
Visst hade jag förväntat mig mer. Men tycker att den funkar för vad den vill leverera. Dock kommer inte skådespelarna vinna några Oscars, och den går inte på djupet i någon av händelserna, Men jag gillade den.
Rufsa
2019-03-31
Är inget Mötley Crue-fan direkt men tänkte ändå att den kunde va sevärd! Den är ju baserad på en bok de själva har skrivit men ja, håller med andra här om att den va ytlig och det var dåliga skådisar! Vet inte alla hur Tommy Lee är men de fick honom att se ut som värsta tönten! Det fanns djupare delar i filmen men tyvärr lämnade de en oberörd. Svårt att ta GOT-Ramsay Bolton på allvar som rockare, haha!
Starkbröl
2019-03-28
Jag tyckte den var rätt bra, sorry alla. Men Anvil är fortfarande den bästa rockumentären!
HansMoleman
2019-03-27
Hade inga höga förväntningar, men den var helt okej.