2.7

The Disappearance of Eleanor Rigby: Them

Historien om ett ungt pars relation i New York, som berättas från både hustruns och makens synvinkel.

Originaltitel The Disappearance of Eleanor Rigby: Them
Regissör Ned Benson
Manus Ned Benson
Genre Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jessica Chastain, James McAvoy, Nina Arianda, Viola Davis, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, William Hurt, Jess Weixler, Nikki M James, Jeremy Shamos, Wyatt Ralff, Marta Milans, Ryan Eggold

okidoki
2019-09-27
Gäsp, det händer inget.
Lillison
2015-01-30
Gick mig obemärkt förbi
Darn
2014-11-17
Det fanns en enorm potential i både upplägg och känsla. Temat behandlades precis på det sätt som temat borde behandlas men sällan görs i filmer som dessa. Det kändes äkta. Dessutom kryddades det hela med fina små poplåtar. Frågan är dock om den hade vunnit på att vara en 20-30 min kortare. Jag funderar också på huruvida det är en svagare fyra eller starkare trea. Den var trots allt ganska så fin.
hestret
2014-11-15
Vilket skådespelarbatteri vi har i den här filmen. Och därför känns det ännu lite tråkigare att den här filmen är en sådan besvikelse. Trots att Chastain är väldigt bra (även i filmens absolut mest melodramatiska ögonblick), McAvoy är mycket bra och Hinds står ut särskilt i den bästa birollen blir det inget vidare. Mycket av filmens fel ligger i dess manus. Karaktärerna och dess relationer är väldigt dåligt utvecklade. Detta gäller särskilt birollerna - mycket viktigt material har lämnats utanför. Huppert springer runt med sitt vinglas (känns tramsigt och väldigt synd på hennes talang) och Hurt gör liksom inget av vikt utan är mest skön monlogpappa. Viola Davis är professor i exposition och vi får självklart scener i klassrummet där det av en händelse pratas om saker som är kusligt relevanta för våra karaktärer. Systerstoryn med barnet känns överflödig. Bill Haders relation med McAvoy är lite halvkul, men känns väldigt gjord - kålbrottningen är kanske den bästa scenen. Dialogen är dessutom okänslig och lite överskriven i många stunder. Och själva plotten är egentligen otroligt banal, men är förklätt i ett för långsamt tempo, flashbacks och märklig klippning. Berättandet är förvirrande och intresset går ner. Regin har vissa fina element, men det är mest "bra tänkt" som ligger över hela den här filmen. Bitarna är riktigt aldrig nära på att passa ihop för mig och det känns lite för lättviktigt på något sätt. 31/100