3.1

The Disappearance of Eleanor Rigby: Her

Berättat från kvinnans perspektiv, historien om ett par som försöker hitta det liv och den kärlek de en gång hade samtidigt som de måste plåstra om de sår som skapats från det förflutna.

Originaltitel The Disappearance of Eleanor Rigby: Her
Regissör Ned Benson
Manus Ned Benson
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jessica Chastain, James McAvoy, Nina Arianda, Viola Davis, Bill Hader, Isabelle Huppert, William Hurt, Jess Weixler, Nikki M James, Jeremy Shamos, Wyatt Ralff, Katherine Waterston, Matthew Scanlon, Ryan Eggold

mammene
2016-12-05
Det här var riktigt bra, att få se hennes version och att Elle känns mer sympatisk här än i den första delen, då jag retade mig mer på henne men då även på Conor. På något vis kändes det här lugnare, konstigt eftersom det är samma historia fast från Eleanors håll. Det är ett mycket intressant grepp att köra två versioner och jag vill väldigt gärna se den tredje delen. Jessica Chastain är briljant här, nära fyran.
AddeColciago
2015-09-15
Så befriande att se en film enbart ur _hennes_ perspektiv. Dessutom när Chastain är så bra som hon är.
Metheuz
2015-09-07
Intressant koncept medans filmen i sig är rätt standard romantiskt drama. Det var ett bra val känns det som att se Him först då den var mer förståelig.
Cloudane
2015-05-02
Med bakgrunden av "Him" så fungerar detta till en början som en ganska unik emotionell upplevelse, och jag njuter av Jessica Chastain som verkligen briljerar i huvudrollen. Men tyvärr så tappar filmen ungefär halvvägs in och den där härliga känslan av att man ser något fantastiskt börjar avta. Sen stör jag mig också på de överlappande scenerna från "Him", som tvärtemot att bli effektfulla istället blir precis det motsatta p.g.a. de förvirrande små förändringarna som gjorts. Jag kan förstå att regissören vill spela på att minnen uppfattas olika, men för mig blir det mest ett störningsmoment som bryter illusionen. Potential för ett mästerverk, men tyvärr landar slutresultatet endast på en stark 3a...