3.3

The Disaster Artist

Historien om vänskapen mellan Tommy Wiseau och Greg Sestero och hur det gick till när de skapade kultfilmen 'The Room'.

Originaltitel The Disaster Artist
Regissör James Franco
Manus Scott Neustadter, Michael H Weber
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare James Franco, Dave Franco, Seth Rogen, Ari Graynor, Alison Brie, Jacki Weaver, Paul Scheer, Zac Efron, Josh Hutcherson, June Diane Raphael, Megan Mullally, Jason Mantzoukas, Andrew Santino, Nathan Fielder, Joe Mande, Sharon Stone, Melanie Griffith

Christofer
2020-05-06
2020-03-14 (4:a): Fantastiskt underhållande!! James Franco i högform. Hade aldrig hört talas om Tommy Wiseau eller fenomenet The Room innan. 2020-04-05 (4:a): Omtitt efter bara några veckor för att visa frugan.
Noseman2005
2019-04-02
Mer fascinerande än bra. Men klart sevärd. (5/10)
jcoke88
2019-02-25
Stor beundrare av The Room. Vet inte om det här filmiskt är något att hänga i den berömda granen men den fick mig att skratta mer än jag gjort på många år.
S_Griffon
2019-02-10
Kommer verkligen vilja se the room nu :)
Afflicter
2018-12-13
James Franco gör faktiskt rollen väldigt bra. Som film är det här intressant, men stundtals lite tråkigt, speciellt i början.
Doddedronten
2018-12-08
Klart fascinerande!
BarryHero
2018-11-13
Har självklart sett The Room för längesedan vilket man bör ha gjort innan man ser denna film. Mysteriet Tommy Wiseau förefaller lite av en tragisk figur gestaltad av en magnifik James Franco. Lillebror Franco övertygar inte helt och hållet som en 19-åring och lite konstigt är det att ett brödrapar spelar vänner på detta sätt. Lite kul vore konceptet att ingen vet varifrån Tommy Wiseau kommer ifrån eller hur gammal han är om det vore sant. Det finns nämligen info online om vem han är och var han kommer ifrån. Kul initiativ i alla fall av Franco att göra denna film.
vonadel
2018-10-12
Har inte heller sett The Room. Inte jättesugen heller då jag brukar ha svårt för såna "så dålig att den blir bra -filmer". Lite kan vara kul att se, men inte en hel film. Wiseau verkar vara en intressant karaktär dock. Därför är denna film helt ok. Men, var fick han sina pengar ifrån? 6/10
2018-10-06
Jag uppskattar inte ens The Room som "så dålig att det är roligt" utan tycker mest den bara är tråkig och usel. Men detta var faktiskt riktigt bra! James Franco är fantastisk och allting är så absurt och fascinerande att jag verkligen sugs in i allt och känner mig så himla nyfiken på allt! Sen tycker jag det blir intressant och känslosamt när man sitter och skrattar åt Wiseau och hur fullkomligt värdelös och konstig han är samtidigt som vi får se hans smärta och genuina önskan om att göra någonting bra. Även vänskapen med Greg och hur det samspelar är intressant. Jag vet inte hur nära sanningen allting ligger men det funkar och det är faktiskt lite hjärtvärmande på slutet. Fyran är inte helt given men filmer som både underhåller och får mig att tänka och känna är sällsynt.
myslas
2018-07-14
Ingen Ed Wood men absolut sevärd.