The Donner Party

En grupp amerikanska nybyggare på väg mot Californien blir fast i de snöiga bergen i Sierra Nevada vintern 1846-1847. Svälten tär hårt på dem och de tvingas ta till extrema åtgärder.

Originaltitel The Donner Party
Alternativ titel Famished
Regissör T J Martin
Manus T J Martin
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Crispin Glover, Clayne Crawford, Michele Santopietro, Mark Boone Junior, Christian Kane, Crispian Belfrage, Catherine Black, Jamie Anne Allman, Jack Kyle, Alison Haislip, Cary Wayne Moore, Mara LaFontaine, John A Lorenz

jonbo
2018-10-30
Intetsägande film som verkar mest intresserad av att kannibalism förekom i historien än att göra historian värdig sin berättelse.

2012-08-07
Oerhört bristfällig film. Regissören i fråga gör filmdebut med denna, och det märks på många sätt. Denne har även skrivit manuset som faktiskt är värre. Karaktärsutvecklingen är obefintlig och det är svårt att bry sig om någon av karaktärerna. Dialogen är träig och storyn lövtunn och saknar djup. Filmen saknar i det stora hela spänningsmoment och intensitet. Istället resulterar det i en utdragen och intetsägande film utan kvaliteer. 2 av 10.
Starlette
2011-12-18
Denna film heter Famished på flera andra sidor, borde ändra så den finns med i titeln. Sökte nämligen på Famished, o då dök inte denna upp!

2011-11-04
Extremt långdraget, en timma hade varit mer än nog.