2.3

The Dukes of Hazzard

I den lilla byn Hazzard bor de tre kusinerna Luke, Bo och Daisy Duke. Bos stora passion i livet är racing och han har lyckats vinna Hazzard loppet inte mindre än fyra år i rad. Den enda som har vunnit loppet fler gånger är den stora racinglegenden Billy Pricket. Nu är frågan vem som ska kamma hem segern denna gång? Mystiska saker börjar inträffa några veckor före loppet och dessutom får Bo och Luke reda på att den elake Boss Hogg planerar att ta över farbror Jesses gård. Tillsammans kämpar de för att behålla gården och vinna loppet mot Pricket.

Originaltitel The Dukes of Hazzard
Regissör Jay Chandrasekhar
Manus John O'Brien (IV)
Genre Komedi, Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Johnny Knoxville, Seann William Scott, Burt Reynolds, Willie Nelson, David Koechner, Jessica Simpson, M C Gainey, Michael Weston, Alice Greczyn, James Roday, Lynda Carter, Nikki Griffin

fridenpaden
2017-10-29
Helt okej för sin genre. Självklart lite larvig.
Murvel48
2017-04-25
Stundtals lite underhållande men mestadels dålig.
2014-11-12
Detta var absolut inget vidare och det brister på de flesta områdena i denna produktionen. Det finns dock ljusglimtar i form av framförallt superheta och sexiga Jessica Simpson men även när det kommer till att det mesta är gjort med ett gott humör och allt annat än allvar. Det är dåligt men dåligt med glimten i ögat.
Ojhda
2013-11-20
Måttligt bra film, den är hyfsat rolig och har sina stunder men inte mycket mer! Stark tvåa
RichardEk
2013-07-21
Redneckhumor med lite humor och mycket moral och underdogideologi. Att man garvar till några gånger hjälper inte. Se trailern istället.
ClintanTheKing
2012-06-25
Skitrolig, helskön, galen "cowboy"-film! Bra drag i denna countryfilm alltså. Scott och Knoxville är sköna som fan.
lolmannen
2010-07-14
något så bondigt får man leta efter
yrkeschaufföre
2010-06-24
En roll som Jessica Simpson klarar galant!! Jag måste säga att den inte var i närheten så dålig som jag mistänkt.
tresured
2010-06-21
skitdålig
demo_man
2010-06-11
klockren klassiker, mycket humor och tåls att ses flera gånger.