2.7

The Dungeon Masters

Dokumentär om fantaster av rollspelet Dungeons & Dragons.

Originaltitel The Dungeon Masters
Regissör Keven McAlester
Genre 2000-tal, Dokumentär, Drama

Godzillasaurus
2014-09-20
Gjord helt utan respekt för rollspelare i allmänhet och huvudpersonerna i synnerhet. Trots det kan jag inte låta bli att känna med människorna i filmen. Deras öden berör och samtidigt som jag är tacksam att jag inte lever som de gör kan jag faktiskt känna en gnutta avund; jag gillar filmen riktigt bra, fast av andra anledningar än vad kanske filmmakarna tänkte.
DiMMUBoRGiR
2013-11-17
Scott Corum är så himla typisk och lätt att känna igen. Han är killen som inte förstår att det han tycker är bra kanske inte andra gillar eller vill betala för. Den tanken har inte slagit in och därmed blir han deprimerad när ingen vill läsa hans skit. Det, och en hel del annat var fascinerande att se i denna film, men som helhet gav den egentligen inte mycket inom området.

2012-09-02
Jodå, det ska erkännas att rollspelare är nördiga och kan vara en gnutta patetiska, men upphovsmännen bakom "The Dungeon Masters" måste ändå ha fått rota en del för att gräva upp de tre sorgliga människorester som här har huvudrollerna. En av dem, Scott Corum, väcker en gnutta sympati, medan de båda andra är så ynkliga att man nästan skäms å deras vägnar. Frånsett denna tämligen negativa vinkling av rollspelshobbyn är filmen hyggligt välgjord och innehåller en snabblektion i vad rollspel är för den oinsatte.
Dixon
2010-08-31
Härlig dokumentär om rollspelsnördar. Som chasing ghosts fast med mer hjärta.