The Dyatlov Pass Incident

Fem unga filmskapare följer upp spåren efter en grupp vandrare i jakten på ett olöst mysterium.

Originaltitel The Dyatlov Pass Incident
Alternativ titel Devil's Pass
Regissör Renny Harlin
Manus Vikram Weet
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Gemma Atkinson, Matt Stokoe, Luke Albright, Holly Goss, Ryan Hawley, Valeriy Fedorovich, Anastasiya Burdina, Richard Alan Reid

Hanness
2019-04-13
Stabil 2a.
Juu_W
2018-10-27
Som Blair Witch project, lika dålig med andra ord. Det enda som var kul var att mellan videorna med ungdomarna var det nyhetsklipp, det kunde dock inte rädda filmen. Alla som sett The Blair Witch Project vet vad som väntar men du som inte sett den, se den innan du ser denna för detta är TBWP goes Snow Moutain!
wendybalsam
2016-05-16
Worst. Movie. Ever.
amam
2015-11-10
Var ganska hyfsad en del av delarna i bergen. Men när tredje akten börjar så spårar hela skiten ut. Svag, svag tvåa.

2015-09-28
När en så pass rutinerad regissör som Renny Harlin kastar sig in i en film vars koncept är en fejkdokumentär som lite påminner om The Blair Witch Project, jag då kan man nästan tycka att det är lika bra att lägga ner karriären som regissör. Lägre än så går det knappt att sjunka. Länge sedan Harlin gjorde en bra film och denna film var verkligen urusel. 1/10
Harkaiden
2015-03-22
Filmen är delvis found footage men är alldeles för cinematisk för att kännas autentisk. Det är något jag hade överseende med då den allteftersom byggde upp handlingen på ett intressant vis. Dessvärre finns det, utan att avslöja för mycket, en typ av varelser med här, vars datorgenererade design är bedrövlig och tog mig ur filmen rätt ordentligt. För övrigt gör skådespelarna bra ifrån sig men manuset är knackigt och vissa av karaktärerna irriterande. Det är nästan, nästan, nästan bra.
2014-10-19
Som vanligt lyssnade jag inte utan var helt inställd på att den skulle vara betydligt bättre än vad gemene man tyckte. Och det börjar mycket bra i numera klassiskt "found-fottage" manér och lyckas bygga upp en bra spänning. Men så spårar allt såklart ur i något jag visserligen förberett mig på, men ändå inte ville ha. Godkänt oavsett då jag verkligen gillar genren och någon tvist är riktigt bra.

2014-10-17
+4. Meget lur film. Ble enda bedre når jeg forsto slutten. Coveret er klokkrent.
Gigi1943
2014-10-09
Alltså, jag håller verligen med flera av er som kommenterat. Filmen börjar "lite" intressant även om man får för sig att det skall bli en dokumentär, sen kommer en sträcka som är lite spännande men sen spårar det ur totalt! Det är inte fel att det finns spekulationer men snälla nån!!! Och lyset fungerade inne i bunkern uppe på fjället, den här skall ni undvika om ni vill spara på er värdefulla filmtid, jag kan nämna 2.000 filmer som är mer intressanta! Se "Summit" istället!
dr.larssa
2014-10-08