3.1

The Education of Charlie Banks

Charlie var 16-år och en ansvarsfull pojke från övre medelklassen när han bevittnar den våldsamma men karismatiska Mick misshandla två killar på en fest. Han blir mycket skärrad och kontaktar senare polisen och ser inte av Mick på tre år. När Charlie sedan börjar College dyker Mick upp för att besöka hans bästa vän, Charlies rumskamrat. Mick verkar förändrad till det bättre, men samtidigt skiner hans gamla hotfulla jag igenom ibland. Har han förändrats eller kommer Charlies liv ta en obehaglig vändning?

Originaltitel The Education of Charlie Banks
Regissör Fred Durst
Manus Peter Elkoff
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg, Jason Ritter, Chris Marquette, Eva Amurri Martino, Sebastian Stan, Gloria Votsis, Dennis Boutsikaris, Sam Daly, Steven Hinkle, Miles Chandler, Cain Kerner

2018-01-22
Det här känns mest som nåt man visar på ålderdomshemmet.
bryngel
2014-11-15
Har fundamentalt svårt för Eisenberg, men det går att genomlida för basen är bra.
filmfreak1
2011-10-04
Film som engagerar, mest pågrund av karktären Mick bra spelat av (Jason Ritter) som man faktiskt känner för trots hans mörka sida. 4a!
eqman
2010-12-14
Stark trea! Mycket bra skådisar! Men lite för tunn story mot slutet som inte håller hela vägen!

2010-08-28
En bra film på många sätt, men det där lilla extra saknas för ett toppbetyg.
cred2winona
2010-02-04
varför började inte durst att göra film från day one? väldigt bra.
joebandoe
2010-01-29
Jag tycker att skådisarna var bra.
torbehn
2010-01-03
Intressant upplägg på filmen. En spänning som håller i sig och lite oväntade vändningar. På det hela taget bra, en vanlig rekorderlig fyra blir det.
Mysharry
2009-11-06