3.5

The Eight Diagram Pole Fighter

Becksvart actionrulle med välkoreograferade fightscener där Gordon Liu spelar Yang#5 - en man med en sak i åtanke: hämnd.

Originaltitel Wu lang ba gua gun
Regissör Liu Chia-liang
Manus Liu Chia-liang
Genre Action, Drama, 80-tal
Skådespelare Kara Hui, Johnny Wang Lung-wei, Yeung Ching-ching, Gordon Liu Chia-hui, Lily Li

BrutusBeefcake
2016-01-22
En stabil HK-rulle där vi slipper den sedvanliga buskisen. Imponerande fightingscener som vanligt när det är Liu Chia-liang som regisserar men denna sticker inte ut alls lika mycket som några av hans andra filmer. En bra film, men kan nog bli glömd rätt lätt. (8+/15)
Tolkana
2013-08-25
Fantastisk koreografi.
precineadd
2012-11-25
festlig
Gröne_Orm
2011-10-13
Charmigt överkoreograferat åbäke till film som väl mer är balett än berättelse. Ungefär som porrfilm syftar all handling och dialog till att snabbt och smidigt övergå i action.
foppa99
2010-12-27
började crazy teatraliskt (som vuxia från 70-talet).. men sen blev den bättre bättre o BÄTTRE.
uCj
2007-11-06
Handlingen är verkligen inte filmens styrka, rent av exceptionellt dålig. Däremot bjuder den på snygg koreografi och rätt roliga inslag, t ex i slutet när man praktiserar "jaga bort vargarna".
yangbo
2007-04-12
Som ättling till Yang Jia Jiang så undrar jag om det finns någon som helst teoretisk möjlighet att jag ger något under en 4a, fighterna är klockrena, en viss del av handlingen har en mytogisk historia, många av namnen är dessutom historiskt korrekta, det här är en riktigt bra kungfu film som bör ses av alla som älskar den här genren.
solom
2006-11-09
Fighterna är behållningen och det är också det enda de gör i den här filmen.
niebaotan
2006-11-04
blazedem, det förklarar det mesta. Hade för mig att Fu Sheng dog något år senare.
blazedem
2006-10-09
niebaotan: anledningen är att filmen skrevs om efter att Fu Sheng dog i en bilolycka under inspelningarna, vilket resulterade i att gordon's karaktär vart hjälten ist.