2.7

The End of the Whole Mess

En framgångsrik filmskapare filmar sig själv och tänker tillbaka på sin genialiska broders liv, och den vetenskapliga plan som han genomförde för att få slut på våldet i världen. Resultatet blev något oväntat...

Originaltitel The End of the Whole Mess
Alternativ titel Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King; The End of the Whole Mess
Regissör Mikael Salomon
Manus Lawrence D Cohen, Stephen King
Genre Drama, Skräck, Kortfilm, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ron Livingston, Henry Thomas, Andy Anderson, Nicholas Bell, Tyler Coppin, Rebecca Gibney, Kirsty Lee

DrJW
2015-05-12
Riktigt bra handling.
Dutch
2014-08-01
Livingston är ju bra men annars inte mycket att hänga i granen.
Hypostas
2014-07-05
Fruktansvärt usel. I jämförelse med suveräna Black Mirror är den här filmserien rena skämtet.
AlbinWesley
2014-04-24
Idé och koncept är toppen. Gör mig nästan intresserad av att läsa King för det här är bra men det kommer ju inte hända. Utförandet är inledningsvis oerhört bra, ser ut som film snarare än tv rent av och det är ju fint. Sen blir det lite mindre oerhört bra men ändå rätt så.
TheHorrorfan
2013-12-22
Den var ju unik.
ziferN
2013-11-16
Ytterst intressant, underhållande och riktigt stämningsfullt men jag skulle knappast påstå att filmen borde delges som skräck i sin genre då detta är mycket mer drama. Men utöver det så tyckte jag mycket om denna då filmens själva grundidé och story är riktigt intressant.
Xenox
2012-07-20
Svag trea. En av de sämre.

2012-04-06
Med två filmer kvar i boxen är detta den film jag gillat bäst. Det är dock inga som helst skräckinslag. Men några av Kings främsta är drama. Denna har en intressant grundide. Helt klart en bra kortfilm! 6 av 10.
Anonymus
2011-12-22
inledningsvis en skön mystisk stämning som tyvärr ebbar ut till gränsen till meningslöshet, ganska snyggt men tyvärr ganska ointressant, en svag 3:a!
Kortfilm
2010-08-06
Jag tycker inte alls den var spännande. Inte underhållande eller trovärdig heller.