3.1

The Equalizer

Robert McCall är en före detta hemlig specialagent som förfalskat sin egen död för att få leva ett lugnt liv i Boston. När en ung flicka vid namn Teri behöver räddning bestämmer han sig för att ge sig tillbaka in i hettan, och hamnar öga mot öga med ryska gangsters.

Originaltitel The Equalizer
Regissör Antoine Fuqua
Manus Richard Wenk
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Denzel Washington, Marton Csokas, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Johnny Skourtis, Haley Bennett, David Meunier, Alex Veadov, Vladimir Kulich, Melissa Leo, Bill Pullman, James Wilcox, Mike O'Dea, Anastasia Mousis, Allen Maldonado, Rhet Kidd, Matt Lasky
Betygsantal 2014

Skapad 2019-12-18 av Mat1az
Våldsorgien The Equalizer, baserad på en 80-tals tv-serie med samma namn, har Denzel Washington som värsta vigilanten. Liksom Robert De Niro i ”Taxi Driver” och Charles Bronson i ”Death Wish”, ...   Läs mer »

Starkbröl
2021-03-03
Storyn har man sett ungefär sjuhundra gånger förut, och Denzel är så överlägsen att det mest blir fånigt och inte det minsta spännande. Dock hålls intresset uppe på grund av att det är verkligt välspelat med ganska många grymma skådespelarinsatser, väldigt oväntat för den här typen av film. Tyvärr faller det ihop på slutet med rejäla doser cringe, som man hade lyckats undvika fram tills dess. Vad synd. Den var uppe och nosade på fyran.
HerrNenne
2020-09-05
Solid action. Denzel övertygar en utan tvekan att han är stålmannen.
Zebulonm
2020-08-05
Gillas. Denzel e cool o skön i filmen.
best_jeppe
2020-07-12
Även om den här filmen är otroligt förutsägbar så måste jag säga att den hade oväntat mycket hjärta och jag skulle vilja påstå att den bara delvis är en actionfilm. Den är nästan lika mycket ett drama. Den har även oväntat många kända skådespelare. Överlag så gillade jag denna uppföljare mer än originalet och mycket beror nog på Denzel och hans bidrag till filmen vilket är riktigt stabilt. Stark 3a.
sodomiten
2019-11-16
En över två timmar lång skitfilm. Men Denzel Washington och Marton Csokas är jävligt bra skådespelare. Tack vare dom orkade jag se färdigt hela filmen.
capitol
2019-06-28
100% revenge porn
deswhip
2019-03-21
Don't mess with Denzel! Han är en äkta äkta hårding. Han har inga speciella muskler eller tuffa anletsdrag, han bara är... Imponerande! Dessvärre är inte filmen särskilt bra, den tappade mycket i slutet, typ gick från en fyra till en tvåa, synd. Men som tur är finns det flera andra mycket bättre filmer där Denzel får briljera med sin mäktiga alphahanneutstrålning.
Bomkia
2018-12-21
Denzel Washington skjuter och spöar upp ryska gangsters. What's not to like? 3a.
Supernaut
2018-08-18
Stark trea! Snyggt foto, bra skådisar och snygga actionscener. Lättglömd story, men helheten håller bra.
2018-08-18
Seg, tråkig och allmänt värdelös.