3.1

The Equalizer

Robert McCall är en före detta hemlig specialagent som förfalskat sin egen död för att få leva ett lugnt liv i Boston. När en ung flicka vid namn Teri behöver räddning bestämmer han sig för att ge sig tillbaka in i hettan, och hamnar öga mot öga med ryska gangsters.

Originaltitel The Equalizer
Regissör Antoine Fuqua
Manus Richard Wenk
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Denzel Washington, Marton Csokas, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Johnny Skourtis, Haley Bennett, David Meunier, Alex Veadov, Vladimir Kulich, Melissa Leo, Bill Pullman, James Wilcox, Mike O'Dea, Anastasia Mousis, Allen Maldonado, Rhet Kidd, Matt Lasky
Betygsantal 1972

Skapad 2019-12-18 av Mat1az
Våldsorgien The Equalizer, baserad på en 80-tals tv-serie med samma namn, har Denzel Washington som värsta vigilanten. Liksom Robert De Niro i ”Taxi Driver” och Charles Bronson i ”Death Wish”, ...   Läs mer »

sodomiten
2019-11-16
En över två timmar lång skitfilm. Men Denzel Washington och Marton Csokas är jävligt bra skådespelare. Tack vare dom orkade jag se färdigt hela filmen.
capitol
2019-06-28
100% revenge porn
deswhip
2019-03-21
Don't mess with Denzel! Han är en äkta äkta hårding. Han har inga speciella muskler eller tuffa anletsdrag, han bara är... Imponerande! Dessvärre är inte filmen särskilt bra, den tappade mycket i slutet, typ gick från en fyra till en tvåa, synd. Men som tur är finns det flera andra mycket bättre filmer där Denzel får briljera med sin mäktiga alphahanneutstrålning.
Bomkia
2018-12-21
Denzel Washington skjuter och spöar upp ryska gangsters. What's not to like? 3a.
Supernaut
2018-08-18
Stark trea! Snyggt foto, bra skådisar och snygga actionscener. Lättglömd story, men helheten håller bra.
2018-08-18
Seg, tråkig och allmänt värdelös.
Bozze80
2018-08-09
Som vanligt när Fuqua regisserar så är det riktigt snyggt och välgjort. Sen är ju Denzel som klippt och skuren för den här rollen, skrämmande trovärdig! Ofta faller ju liknande filmer platt om man börjar tänka lite logiskt, men den här håller ihop hyfsat bra, även fast man är lite kritiskt till vad som händer. Rakt igenom spännande och bra underhållning, blev riktigt sugen på att se uppföljaren nu!
2017-10-25
Halofreak92swe
2016-10-25
Vassaste hitman-filmen tillsammans med Taken och John Wick. Denzel är så jävla cool :)
Rele
2016-10-05
En action med mycket våld. Manuset är dåligt. Denzel är duktig och därför ger jag en svag trea.