2.7

The Equalizer 2

Robert McCall skipar en obeveklig rättvisa för de utsatta och förtryckta ? men hur långt kommer han att gå när det gäller någon han älskar?

Originaltitel The Equalizer 2
Regissör Antoine Fuqua
Manus Richard Wenk
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Denzel Washington, Pedro Pascal, Ashton Sanders, Orson Bean, Bill Pullman, Melissa Leo, Jonathan Scarfe, Sakina Jaffrey, Kazy Tauginas, Garrett Golden, Adam Karst, Tamara Hickey

92axha10
2019-11-28
stabil uppföljare till en hyfsad actionrulle. Väldigt förutsägbar och man bör inte förvänta sig någonting särskilt smart.
2019-10-14
Då kom stunden då även Denzel Washington skulle agera i en uppföljare. Kanske är det därför denna uppföljare har en vilja att inte bara bli en av alla uppföljare utan faktiskt leverera en starkare och mer dramatisk uppföljning än vad vi är vana i genren. Man kan beundra Washington för detta men samtidigt som vi får en mer solid historia denna gång så förlorar vi lite av den härliga raka, enkla och underhållande "old-man-action" den första filmen gjorde så bra. Washington är dock fantastisk.
Christofer
2019-07-23
Duglig action, men om det inte vore för miljön i slutskedet så har man ju sett allting hundra gånger tidigare. 3-
Djason
2019-07-16
Håller ungefär samma klass som första filmen. Tydligen är denna film enda filmen som Denzel har gjort en uppföljare på. Man vet vad man får när Antoine Fuqua håller i spakarna, stenhård action men kanske inte den mest logiska handlingen.
mammene
2019-06-21
Kanske inte den starkaste trean, men jag kan inte annat än beundra hur Denzel tar sig an sin roll, som vanligt. Vissa skådespelare har bara det och Denzel hör till dem. Visst man vet att han antagligen sopar golvet med bovarna, men det är mer sättet han gör det på. Borde finnas mer moralfigurer som han.
StureStenhög
2019-06-17
Småtrött uppföljare som dock fungerar hyfsat. Huvudstoryn känns oinspirerad och är svår att riktigt engagera sig i, det är snarare sidospåren där Denzel går runt och sätter folk på plats som är höjdpunkterna. Han är ju lite av en moralgubbe egentligen, men när han spelas av Denzel så blir han väldigt sympatisk ändå. Hyfsat stark tvåa
Andreas_
2019-04-20
Bättre än första filmen är min bedömning, inte mycket men ett snäpp, är väl lite svag för revenge storys mer än bara beskyddarrollen som första filmen går ut på, Denzel är bra som vanligt, gör sällan ett misstag någonsin och är alltid på topp även om man ser att han börjar bli riktigt gammal nu, däremot känns slutet lite tamt och ingen direkt spänning men filmen som helhet är bra med välgjord action, kul även att se lite av Pedro Pascal från game of thrones i en roll, betyget blir en stark 3:a
2019-03-27
Inte alls lika bra som ettan, och den svaga 3:an är egentligen enbart för Denzel som är bra även här. Mycket uppbyggnad som mynnar ut i en tunn och förutsägbar final.
XJR
2019-03-27
Började bra, i samma anda som ettan, men sen spårade det ur och blev nån slags personlig vendetta mot en person. Blev många lösa trådar, t.ex. varför syntes aldrig gänget han piskade upp igen? De hade knappast nöjt sig med att få pisk, utan hade självklart slagit tillbaka. Mot honom eller hans "skyddsling".
Zok
2019-03-18
Bra uppföljare, men lite mer drama/thriller i stället för action. Denzel är återigen bra i rollen.