2.6

The Erotic Rites of Frankenstein

Frankenstein har lyckats få sitt monster att tala. Men Frankenstein dödas och hans monster stjäls av den onde Cagliostro, som vill skapa en ny ras supermänniskor.

Originaltitel Les Expériences érotiques de Frankenstein
Alternativ titel The Curse of Frankenstein, The Erotic Adventures of Frankenstein
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Dennis Price, Howard Vernon, Britt Nichols, Anne Libert, Beatriz Savón, Alberto Dalbés, Fernando Bilbao, Luis Barboo, Doris Thomas

dudson
2018-01-16
Tokfan Franco har verkligen lyckats göra en helt sinnessjuk film här. Diggar man galenskaper på topp nivå så är detta spektakel givet. Gillade silverfärgade monstret när han piskade skiten ur dom 2 i slottet. Men annars rejält segt & rubbat. Svag 2a.
myslas
2016-02-20
Skum värre. Blir sällan tråkigt då det händer saker hela tiden. Problemet är att det är väldigt osammanhängande.
2015-03-30
Franco sparar inte på krutet. Snurrig gothskräck med massor av sadism och nakenhet. Tempot är förhållandevis högt, och Anne Libert gör en strålande fågelkvinna. I den betydligt faddare påklädda versionen bjuds man även på ett par asfräna tigerkalsonger på piskad gubbe. Men detta till trots så var den avklädda versionen att föredra. En av Francos bästa filmer. (9/15)
Ondskapt
2014-02-16
Franco går bananas med sin version av Frankenstein och slänger in en silverfärgad filur, zombies, folk med döskallemasker och en högst märklig häxfigur. Tokig musik, oförstålig sidoplot med Lina Romay och full fräs hela vägen gör detta till en upplevelse utan liknelse.
Kriffot
2012-09-02
Rätt okej för att va franco. Jävligt osammanhängande vilket är ett stort plus.
idd
2012-08-30
Ovanligt rörigt för å va Franco! Varför var monstret silverfärgat? Varför hade en av "zombierna" alvöron? Å vad i helvete var dealen med esmerelda-sidostoryn?!
dawnofpagolia
2010-02-13
Den är så udda att jag inte ens kan säga att den är det på ett bra sätt... skum film, så jävla 70-tal.