The Escort

En desillusionerad författare upptäcker att hans karriär tär både på hans äktenskap och hans förmåga att betala räkningar. Utvägen blir ett lukrativt extraknäck - som manlig eskort. Frun till en bufflig Pulitzerprisvinnare hör till klienterna.

Originaltitel The Man from Elysian Fields
Regissör George Hickenlooper
Manus Phillip Jayson Lasker
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Andy Garcia, James Coburn, Anjelica Huston, Xander Berkeley, Julianna Margulies, Olivia Williams, Mick Jagger, Michael Des Barres

Skapad 2019-11-10 av
Drama med Andy Garcia i huvudrollen med ett briljant manus av Phillip Jayson Lasker, regisserad av George Hickenlooper. En film för alla som gillar böcker, författare och drama. Byron (Andy Garcia...   Läs mer »

Murvel48
2016-12-22
Tråkig och poänglös men på sitt sätt väl genomförd.
2016-11-03
Ett psykologiskt drama med budskap. Det jag gillar med den här typen av filmer är att skaparna vågar testa gränser istället för att falla i klyschor. Jag vill även varna lite för att det är en film som kan uppröra. Ett tips på en annan film med liknande tema är sydkoreanska Eun-gyo. Även det en film som kan väcka känslor.
Maxter
2012-08-19
En riktigt bra drama där Gracia gör en mycket bra prestation. Handling håller mig intresserad och nyfiken, Jagger gör inga snesteg. Detta är en bortglömd pärla i drama djungeln enligt mig.
jonbo
2008-10-15
Ok, inte så mycket mer. Jagger är bra.
okidoki
2007-10-20
Mick Jagger överraskande bra.
kassfeldt88
2007-10-06
även om det inte riktigt är min typ av film så kunde jag inte stänga av.
Bomkia
2007-09-13
Helt ok. Klart mer mångbottnad än man först tror och Garcia är helt ok. 3a.
mystepho
2007-06-29
Man blir lite ställd av Jagger, men hans karaktär är rätt intressant. Garcia är väldigt bra och filmen är rätt klar i sitt budskap utan att bli övertydlig. 7/10
Christofer
2006-12-29
Lite långsam men ändå intressant. Hyggliga skådisar.
movimaniac
2006-08-14