2.4

The Expendables

Under Vietnamkriget får kapten Rosello i uppdrag att leda en specialstyrka som består av dömda brottslingar Till en början lyckas de med sina uppdrag över förväntan, men när amerikaner tas till fånga efter ett överfall måste de in i Kambodjas djungler på ett uppdrag de inte räknas komma tillbaka från.

Originaltitel The Expendables
Alternativ titel The Expendables - Självmordspatrullen
Regissör Cirio H Santiago
Manus Philip Alderton
Genre 80-tal, Action
Skådespelare Peter Nelson (I), Vic Diaz, William Steis, Loren Haynes, Anthony Finetti, Kevin Duffis

2017-05-14
Santiago gör det han kan bäst och här är det Vietnamkrig för hela slanten. Mellan oneliners och nån stackars ovetandes prostituerad är det skottlossning och explosioner mest hela tiden. Rätt underhållande i sin dumhet, men samtidigt trist då filmen desperat försöker att se "amerikansk" ut. Därför utelämnas mycket av de tokigheter som Cirio Santiago annars är så bra på.
2017-05-10
Vietnam krigs action standard mall signerat Cirio H Santiago. Massor av nedskjutningar och missanpassade drägg som skall rensa upp i djungeln och genomföra nått uppdrag" känns det igen. Svar Ja.