1.7

The Expert

Som medlem av specialstyrkorna fick John Lomax ett rykte om sig att vara en av de hårdaste killarna. Nu kopplar han av som självförsvarsinstruktör för polisens antiterrorstyrkor. Hans fredliga tillvaro slås sönder då hans syster mördas brutalt. Polisen fångar snabbt gärningsmannen, Martin Kagan, som döms till döden för mordet. Men det system som John Lomax har tjänat hela sitt liv sviker honom. Kort före avrättningen benådas Kagan. Domen ändras till livstids fängelse. Kagan är en psykopatisk mördare. Han förtjänar att dö - och han ska dö. Lomax gör sig redo att infiltrera det hårt bevakade fängelse där Kagan är fånge.

Originaltitel The Expert
Regissör Rick Avery
Manus Max Allan Collins
Genre 90-tal, Action, Drama
Skådespelare Jeff Speakman, James Brolin, Michael Shaner, Alex Datcher, Michelle Nagy, Wolfgang Bodisin, Elizabeth Gracen, Norm Woodel, Jim Varney, Red West

Djason
2013-10-08
Ganska intressant idé som faller ganska pladask i denna b film.
dudson
2013-05-09
Troligen Speakmans sämsta film! ett havsverk helt klart,
Maxter
2012-08-20
En medioker rulle som har sina stunder. Paff blev jag när Jim Varney dyker upp som vapen handlaren snake vilket kändes annorlunda då man ser karaktären Ernest framför sig. (Komedi karaktär)
2012-06-27
Jag antog att den skulle passera som hjärndöd fightingfilm, vilket den inte gjorde. Idén var okej, men havererades av en usel produktion och en lönnfet Speakman som inte verkade kunna fightas alls. Ljusglimten är Brolin som den extremt elake fängelsedirektören.