2.3

The Eye

Sydney har varit blind i nästan hela sitt liv. Efter en hornhinnetransplantation får hon dock synen tillbaka. Efter att ha börjat se igen börjar hon även se missnöjda andar. Nyinspelning av Hong Kong-filmen "Gin gwai" från 2002.

Originaltitel The Eye
Regissör David Moreau, Xavier Palud
Manus Sebastian Gutierrez
Genre 2000-tal, Drama, Skräck, Thriller
Skådespelare Jessica Alba, Alessandro Nivola, Parker Posey, Rade Serbedzija, Fernanda Romero, Rachel Ticotin, Obba Babatundé, Danny Mora, Chloë Grace Moretz, Zak Santiago, Brett A Haworth, Kevin Phan, Tamlyn Tomita

2017-10-24
2016-09-25
Ganska banal skräckis. Specialeffekterna är snygga och Alba gör bra ifrån sig men särskilt skrämmande eller spännande blir det tyvärr aldrig. Dock är den ganska underhållande och en svag 3:a tycker jag den är värd i alla fall.
cannibalrice
2016-03-05
Don't fix what ain't broken, America!
Engravadlax
2014-12-30
Inte en fantastisk skräckfilm, nej, men bättre än originalet. Alba är inte helt värdelös, inte hela tiden i alla fall. Chloë Grace Moretz är en ovanligt bra barnskådis, typ bäst i hela filmen, synd att hon inte är med mer.
Premium
2014-12-29
Stundtals nervpirrande men en osannolik historia och ett bedrövligt slut.
Tatty
2014-02-13
Bra film och även lite läskig. Men så spännande var den inte.
silvertrain
2013-08-11
Bra skräckis. Bättre än originalfilmen. Såg denna på bio också så då blir det ju lite extra skrämmande. En fyra!
Tharon
2013-06-29
Tunt manus, tunt skådespeleri, tunt och uttjatat tema, är som en rekreation av TV-serien "Medium", fast sämre, och då gillar jag inte ens den serien, men okej som tidsfördriv. Mitt tips är att gå ut i köken, leta upp en kokbok med ett intressant recept och lär dig en helt ny maträtt istället. Det är i korta drag vad jag tänkte på under filmen. Svag till medel tvåa.
menschenfeind
2013-04-07
Totalt meningslös remake, Alba äri inte ett dugg trovärdig i sin roll precis som vanligt.
yrkeschaufföre
2012-07-31
Riktigt otäck!! och det är ju bra, Jessica är snygg, och det är åxå bra men hon är väldigt tråkig och det är filmen med så en tvåa från soffan.