The Eyes of My Mother

Berättelsen följer Francisca som lever på en ödslig gård där hon växer upp under destruktiva förhållanden med en mamma som varit kirurg och lärt henne allt om kroppens anatomi och att vara orädd för döden. En kväll besöker en mystisk gestalt huset. Fasansfulla händelser traumatiserar Francisca för livet men väcker också en nyfikenhet hos henne som leder henne in i mörkret.

Originaltitel The Eyes of My Mother
Regissör Nicolas Pesce
Manus Nicolas Pesce
Genre Drama, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Kika Magalhaes, Will Brill, Paul Nazak, Diana Agostini, Olivia Bond, Joey Curtis-Green, Flora Diaz, Clara Wong

wolfheat
2018-09-03
Ok handling med mycket vackert foto. Hade kunnat blivit bättre om man jobbat mer på storyn...
Taliah
2017-12-14
Mysig historia men alldeles för tunna karaktärer och klyschigt manus för att vara särskilt intressant.
myslas
2017-01-31
Väldigt fin debut. Vackert foto och obehagligt värre.
Medlock
2017-01-16
Obehaglig och stark och - inte minst - väldigt snygg svart-vit film. Bättre än det mesta i skräckgenren, för dit måste den väl trots allt räknas, som jag sett de senaste åren. Definitivt en intressant regidebut av Nicolas Pesce. Snuddar vid betygsfyran.
flykt
2016-12-15
obehaglig. och det är ju inget annat man är ute efter om man drar på en rulle med denna beskrivningen.
haajen
2016-12-06
Den är väldigt vacker och aldrig tråkig men det hela känns rätt andefattigt och inte så värst originellt om man bortser från dess form.
Megalon
2016-12-05
För pretentiös för sitt eget bästa. De hade någon bra ide', men det blev mest utdraget och inte spännande alls tyvärr.