3.1

What If

Den hopplöse romantikern Wallace har precis hoppat av sina medicinstudier efter att ha blivit bedragen av sitt livs kärlek och hela hans liv är uppochnedvänt. På en fest träffar han Chantry. De fattar omedelbart tycke för varandra, men Chantry är sambo med Ben och har inga planer på att bryta upp från sitt förhållande. Wallace och Chantry kommer överens om att bara vara vänner, men när Ben tvingas flytta till Irland i jobbet kommer Wallace och Chantry närmre varandra.

Originaltitel What If
Alternativ titel The F Word
Regissör Michael Dowse
Manus Elan Mastai
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Zoe Kazan, Adam Driver, Mackenzie Davis, Rafe Spall, Megan Park, Lucius Hoyos, Jemima Rooper, Tommie-Amber Pirie, Meghan Heffern, Jonathan Cherry, Rebecca Northan, Jordan Hayes, Oona Chaplin, Adam Fergus, Sarah Gadon

Skapad 2019-10-29 av Albion1
Här är en romantisk komedi som anser sig vara kvick, modern och oemotståndlig. Till att börja med, karaktärerna har namn som manusförfattarna förmodligen trodde vara mycket originella. Daniel R...   Läs mer »

V70
2019-07-21
Harry Potter stör, annars mysig.
sven_usling
2019-07-19
Mysig, charmig och samtidigt också enormt deprimerande romantisk film. Skådisarna funkar väldigt bra.
Albion
2019-07-15
Det här var riktigt trivsamt. Skön atmosfär och bra driv och dialogen bitvis genialisk, och då oftast när Adam Driver är på plats i rutan. Daniel Radcliffe är väl inte rätt person för den här rollen dock. Men som sagt, jag gillar detta och betyget blir en 4;a
2019-01-02
En något udda romcom med bra skådespelare.
KyLLo
2018-04-06
Sympatiska skådisar, men filmen är uppbyggd enligt standard och inte särskilt kul heller.
2018-03-07
Daniel Radcliffe förbli alltid den töntiga Harry Potter är så jäkla svårt att se honom i något annat, så inga andra filmer blir seriösa med honom!!!
2017-12-14
På pappret väldigt medioker och trampar i bra många klyschor och fällor men på något sätt lyckas den undvika det värsta och charmen och äktheten i så många av karaktärerna lyfter filmen och bär den till en mycket stabil trea. Radcliffe och Kazan har jättefin kemi och Driver, Davis och dom andra är jättebra i birollerna också. Mysig!
vonadel
2017-10-14
Oj, vad svårt det var att välja mellan 6 och 7 (av 10) på denna då! Ändrade mig ett par ggr om. Till slut var det den fina kemin mellan Radcliffe och Kazan, samt några riktigt bra scener som fick väga över till 7. 7/10
zallaxx
2017-05-17
Efter 20 minuter känns det som om filmen fortfarande är i "introfasen" vad fasen är det här? Harry potter IRL? Sen komer Kylo Ren men han saknar lightsabern och hjälmen. Undra om Han Solo dyker upp snart? Så vi har magiker och sith i samma film, nu saknar vi bara lite zombies, aliens och game of thrones. Njaaa. Inte nån superrulle direkt.
100tonvalspäck
2016-08-02
Förutsägbar och fylld med karaktärer som aldrig skulle existera i den verkliga världen. Stundtals rolig men med ett tveksamt budskap om kärlek.