2.3

The Factory

En överarbetad polis är hack i hälarna på en seriemördare som sprider skräck i Buffalo. Polisen tvingas dock göra det hela till en personlig affär då mördaren lägger vantarna på polisens egen dotter.

Originaltitel The Factory
Regissör Morgan O'Neill
Manus Morgan O'Neill, Paul Leyden
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare John Cusack, Jennifer Carpenter, Mae Whitman, Ksenia Solo, Michael Trevino, Sonya Walger, Dallas Roberts, Cindy Sampson, Mageina Tovah, Gary Anthony Williams, Katherine Waterston

Robkiller
2021-10-04
rätt så ok dramathriller som håller intresset uppe genom att inte avslöja för mycket för fort... hyfsat välgjord gör att det här blir helt ok.
dudson
2020-01-31
Snacka om positiv överaskning till film! Älskar verkligen serie-mördar genren. Och denna guld rulle är extremt tät/intensiv/spännande/nervig/obehaglig samt grymt skådespel av samtliga inblandade!
jonbo
2019-02-05
Twisten hintas om nästan omgående, vilket ju kan vara ok om den inte hade varit så dålig.

2017-08-21
Blek kopia av När lammen tystnar.
2016-09-24
Ganska banal rulle men ändå väldigt bra.
2015-01-07
John Cusack har varit en favoritskådis så länge jag har varit filmintresserad. Sorgligt nog har antagligen en kombination av dåliga filmval från honom själv och en falnande status i Hollywood gjort att de senaste åren gett oss filmer från honom som gått direkt till DVD. Denna film var bättre än jag trodde tack vare habila skådespelarinsatser men sett till materialet som presenteras så är det förståeligt att detta gått direkt till DVD. En fungerande engångstitt men föga minnesvärt. 2+
petson81
2014-04-07
Helt okej att slötitta till utan några förväntningar
trailer
2013-11-15
Weird. Bra rollprestationer, med en utdragen och ihållande spännande förlopp. Sevärd men sjuk...
XJR
2013-08-27
Blev positivt överraskad av denna film, som först såg ut som en i mängden men växte med tiden. Verkade väldigt förutsägbar först, men slutet blev överraskande, intressant och riktig spännande tidvis. Filmen är baserad på verkliga händelser vilket höjer betyget. Bra casting, boven är en äkta bad MF, och Cusack är pålitlig. Stark 3:a.
rikirock
2013-08-21
Trodde på en vanlig tråkig thriller men den var över förväntan!