3.3

The Far Side of the Moon

Efter sin mors bortgång söker en man efter meningen med sitt liv på den upp- och nervända planeten i universum. Han jobbar också på att återförenas med sin (o)like bror.

Originaltitel La face cachée de la lune
Regissör Robert Lepage
Manus Robert Lepage
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Robert Lepage, Céline Bonnier, Anne-Marie Cadieux, Lorraine Côté, Sophie Faucher, Richard Fréchette, Érika Gagnon, Gregory Hlady, Marco Poulin

Dele
2020-01-30
En härligt varm och vemodig film med ett lekfullt och snyggt bildspråk. Jag gillar det.
hsimpson
2011-11-21
Bra skådespelare, riktigt snyggt gjord, men tar nästan i lite för mycket. Håller med föregående skribent, men är inte riktigt lika generös. Stark tvåa.
Tolkana
2008-10-03
Fint foto och väldigt fängslande ibland. Skulle vinna på att inte försöka vara så vemodig.
Mysharry
2008-04-15
Växlar mellan trea och fyra. Fyra för de underbara övergångarna mellan olika scener, trea, eller kanske till och med tvåa, för vissa otroligt svaga partier. Men jag är svag för den här typen av filmer, så jag är generös, precis som amam.
svampriket
2008-04-04
Jag tycker att filmen har så skönt tempo, gillar den skarpt!
lobisen
2008-03-29
Ojämn film. Ibland grym och ibland lite långtråkig. Blev en trea, väldigt diplomatiskt.
2008-03-13
Jaha? (3/15)
amam
2007-12-17
En svag fyra. Delar av den är skitbra och andra är väldigt svaga. Egentligen så är det bara en stark trea men den är charmig nog i de starka partierna så den får en generös fyra av mig.
eboson
2007-09-09
grymt bra slut

2007-01-28
Bestämt ig nu för o sätta en fyra på den, mest p.g.a alla sköna monologer som huvudpersonen har.