2.6

The Fast and the Furious

Walker spelar en nyutexaminerad polis, som utger sig för att vara förare för att utreda en rad lastbilskapningar. Snart befinner sig dock Walker i livsfara när medlemmarna misstänker att det finns en inkräktare bland dem.

Originaltitel The Fast and the Furious
Regissör Rob Cohen
Manus Gary Scott Thompson, Erik Bergquist, David Ayer
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Paul Walker, Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Rick Yune, Matt Schulze, Chad Lindberg, Johnny Strong, Ted Levine, Thom Barry, Stanton Rutledge, Vyto Ruginis, Ja Rule, Noel Gugliemi, RJ de Vera, Beau Holden, Reggie Lee

Skapad 2019-12-07 av Rollywood
Denna bokstavligt talat \"fartfyllda\" film är alla bilfantasters favorit. En film som tar dig framåt i 200 km/h... om man gillar biltävlingar förstås. Den unge polisen Brian O'Conner (Paul Walk...   Läs mer »

bbk90125
2020-02-25
Om man gillar motorer har man kommit rätt. Ett mästerverk
sodomiten
2019-10-03
Förutsägbar skitfilm.
Ghostface
2017-04-08
Slimmad och glänsande LA-utseende som kan kännas lockande ibland. Vin Diesel känns trovärdig som gängets ledare, i slutändan är det kanske inte så jättebra men den är vad den är.
2016-10-05
Det finns A-filmer, B-filmer, kalkonfilmer och så finns det The Fast and the Furious.
Totenkopf
2016-09-03
Underhållande och man vet vad man får utan att överanalysera den som vissa verkar göra.
Harford
2016-08-10
Sämre än så här blir inte en film. Inte en bra skådis i hela filmen, ett urkorkat manus och usel regi. Var är det för idiot som skrev det här skämtet till film? Den här filmen är gjord för 12-åriga pojkar och män med ytterst små hjärnor. Glorifiering av ett livsfarligt beteende i trafiken som också ledde till Walkers död.
wasteoftime
2016-05-24
Enklaste sättet att beskriva den här filmen är väl egentligen med ett ord. "Bilporr". Och jag förstår, att om man gillar "coola" bilar och lättklädda tjejer att man gillar det här. Det är ju inte dåligt, inom sin genre, men den är omåttligt ointressant för mig personligen. När jag var liten gillade jag för all del bilar, men det är inte direkt något intresse som hängt i, och storyn känns lite väl tunn, om man nu inte gör det. Gör man det, som sagt, så är det väl helhäftigt. Den får den bästa ettan som jag kan ge, det vill säga 0,0 på SH-skalan, men mer än så kan jag inte ge.
annihilat0r
2016-04-28
Paul Walker och Vin Diesel är "coola" filmen igenom. Finns en del härliga scener som jag drömmer om ibland.
Supernaut
2016-01-15
Papperstunna rollfigurer spelar i en nästan två timmar lång musikvideo riktad till hormonstinna heteronormativa 12-åriga pojkar. Dock en del rätt snyggt foto och okej klippning, men det räddar den inte.
Grillo
2015-06-22
Det här var ju inte så himla tokigt ändå. Visst är det väldigt dumt, småfascistiskt och mycket sexistiskt (även om de två tjejerna ändå fick en del att göra...), men jag kan inte låta bli att ryckas med och tycka att det är väldigt underhållande. Visst är kulturen något jag är principiellt emot men den presenteras här så pass sympatiskt att det ändå fungerar. Att filmen dessutom känns något daterad, och bilarna faktiskt är väldigt fåniga, gör också att filmen får ett litet nostalgiskt värde. Antar dock att det kommer gå utför framöver.