1.9

The Fear

Den unge psykologstuderande Richard Stand, skall organisera en weekend med sina vänner högt uppe i de öde bergen, för att alla skall avslöja sina djupaste "farhågor" eller vad som skrämmer dem mest. Dom hittar oväntat och ovälkommet en gammal trämänniska som indianerna har gjort och som Richard lekte med som liten. Nu börjar terrorn - alla råkar ut för sina värsta mardrömmar...Morty, alltis i närheten när någon blivit dödad...är det någon som manipulerar med Morty? eller är det övernaturliga krafter? Den som kan övervinna sin rädsla kan överleva...Den som inte kan överlämnas till en värld av ondska där Morty är den elektriska kraften...

Originaltitel The Fear
Regissör Vincent Robert
Manus Ron Ford
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Heather Medway, Vince Edwards, Eddie Bowz, Darin Heames, Ann Turkel, Anna Karin, Wes Craven

2016-10-18
Den är inte totalt värdelös men tyvärr är den inte så bra som den hade kunnat bli.
2014-10-18
Skräckis som visserligen aldrig kunnat bli speciellt bra ur några avseenden, men åtm underhållande. Men när stor del är ett ointressant pratigt relationsdrama tappar man snabbt sugen, och när den läskige morty till slut sätter fart har man tröttnat. Även om det är uselt undkommer den bottenbetyget då det ändå finns betydligt sämre skräckisar. Kom att tänka på en annan liknande skräckis under tiden, nämligen Pin. Lite samma tema, men betydligt bättre.
Gyllenbock
2010-11-18
Snudd på sensationellt usel! :)
Intro
2010-10-31
-.-''
HalluCination
2009-07-07
Haha filminfon är klockren, precis lika välskriven som filmmanuset.
Terran
2008-07-25
Det var som att se en snabbversion av "days of our lives" med "skräckinslag" a lá 80-talstyle och med något halvdan psykoterapeutisk tanke som inte alls fungerade. Alltså tämligen underhållande, men inte speciellt bra.
Christofer
2008-04-27
Det stod och vägde mellan betyg 1 och 2, och avgörandet kom i slutscenen. Haha, vad crappy! Filmen var ju fan träigare än Morty själv.
amam
2008-02-20
Va fan. Vem har skrivit filminfon? Jag fattade inte ett dugg av vad dom har skrivit.
Norah
2008-02-20
Den dåligaste filmen jag sett!!
jlam
2008-01-19
Enstaka Evil dead-inspirerade läskigheter, men resten är ren skit.