1.9

The Festival

Efter att Nicks flickvän dumpat honom så har hans bäste vän Shane det perfekta botemedlet: Tre dagar på en episk musikfestival.

Originaltitel The Festival
Regissör Iain Morris
Manus Keith Akushie, Joe Parham
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Joe Thomas, Hannah Tointon, Hammed Animashaun, Hugh Coles, Lizzy Connolly, Theo Barklem-Biggs, Jemaine Clement, Stirling Gallacher, Leigh Williams, Tom Knight, Claudia O'Doherty

HerrNenne
2019-07-12
Det sorgliga är att det egentligen är så lite som behövs för att det här skulle ha varit en riktigt bra film. Bara man gjorde sig av med allt trams.
Spidde
2018-12-28
Jag gillar Inbetweeners och liknande TV-serier men som vanligt när det ska bli långfilm är det något som britterna inte verkar klara av. Här har vi Joe Thomas, nu 35 år gammal, spelandes samma roll som i Inbetweeners och Fresh meat, fast sämre. Storyn är en sådan som britterna ofta tar till när det vankas långfilm, den är trött, dålig och fungerar inte alls. Det sjukaste är ändå att så pass många stora namn har lockats till filmen, många av dem har gjort bra ifrån sig i betydligt mer kreddiga komediserier men här blir det bara billigt och dåligt. En på många sätt usel och pinsam komedi som aldrig borde ha gjorts.