2.4

The Fields

Under perioden 1983 till 1991 mördades fyra kvinnor och gömdes på exakt samma plats, Calder Road i League City, Texas. Två av kropparna har aldrig kunnat identifieras. Det här är den sanna historien om en mans strävan att lösa dessa mord i en skrämmande miljö - de giftiga oljefälten som går under namnet "the Killing Fields".

Originaltitel Texas Killing Fields
Alternativ titel The Dark Fields
Regissör Ami Canaan Mann
Manus Don Ferrarone
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sam Worthington, Jeffrey Dean Morgan, Jessica Chastain, Chloë Grace Moretz, Jason Clarke, Annabeth Gish, Sheryl Lee, Stephen Graham, Corie Berkemeyer, James Landry Hébert, Jon Eyez, Samantha Beaulieu, Donna Duplantier, Leanne Cochran

Skapad 2019-11-22 av rikirock
I sin regidebut har Ami Canaan Mann skapat en thriller baserad på verkliga händelser i Texas. Två detektiver undersöker fallet på en försvunnen flicka, en flicka som försvann ute i \"The Fields...   Läs mer »

Shemhamforash
2015-01-05
Lämnade tyvärr en del att önska.
dvdjonte
2014-08-07
Nej, det mesta kändes fel i denna filmen. Väldigt osammanhängande och rörigt som flera andra har kommenterat. Får något plus för att den ibland lyckas få fram en mystisk och lite läskig atmosfär över 'The Killing Fields'. Men annars var den bara kass.
arruba
2014-02-22
Kunde varit så fräckt men blev så oerhört trött, Sam Worthington måste utvecklas i mina ögon jag vill ge han nya chanser och gör det, men hans skådespelarkompetens tycker jag är så låg. Nu är det dock inte bara Sams fel att denna filmen är tråkig det är även manus och regi, för jag tröttnar.
Oidipussy
2014-02-11
Sam Worthington är ju helt fel, men gott försök. Kolla på True Detective serien istället.
Berniey
2013-01-18
Funkar sådär känns som en bra story slarvas bort på vägen och skådisarna är inte övertygande!
kervisch
2012-11-05
Men sååååå seeeeg och dålig !
sathariel
2012-10-22
"Den sanna historien om" = "löst inspirerat av". Ingenting stämmer med verklighetens händelser. Inte ens platsen som gett namnet till filmen är med i den. Ändå, en tät och välspelad thriller. Ryktet säger att den från början skulle varit mörkare, "för mörk för att filmas" enl. avhoppade regissören Danny Boyle. Den versionen skulle jag velat se.
Ghostface
2012-08-30
Stark och tät stämning i en film som tyvärr hade lite hål som jag gärna hade sätt tätade.
fanny7504
2012-08-12
Som sagts tidigare, rörig. Känns som om dom klippt bort väsentliga scener av misstag för det är mycket man får gissa sig till. Men bra skådespel och story.
petson81
2012-06-11
Helt okej rulle som tyvärr var lite väl förutsägbar men den höll ändå tycker jag