2.2

The 5th Wave

Sextonåriga Cassie Sullivan försöker överleva i en värld som förstörts av fyra vågor av olikartade invasioner från en utomjordisk ras. Hon måste nu förbereda sig för den femte vågen och samtidigt försöka ta sig till sin lillebror som finns på en militärbas flera mil bort.

Originaltitel The 5th Wave
Alternativ titel The Fifth Wave
Regissör J Blakeson
Manus Susannah Grant, Akiva Goldsman, Jeff Pinkner
Genre Science Fiction, Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Chloë Grace Moretz, Zackary Arthur, Nick Robinson (II), Alex Roe, Ron Livingston, Liev Schreiber, Maria Bello, Maika Monroe, Maggie Siff, Tony Revolori, Terry Serpico, Nadji Jeter, Alex MacNicoll, Talitha Eliana Bateman, Cade Canon Ball, Flynn McHugh

KyLLo
2019-05-10
Moretz är inte bra här (det funkar inte att spela som om det vore en lättsam tonårsfilm) och den andra tjejen är ännu sämre. Filmen har sina stunder, men som helhet nej.
servadac
2019-02-09
Börjar lovande, sen blir det en formidabel kavalkad av YA-klyschor. Man kan lätt köra drinking game till den här filmen på det temat. Tack och lov att de har slutat göra såna här filmer nu.
deswhip
2018-02-27
Filmen är gjord med tonåringar i rollerna för en tonåringspublik. Och det lirar inte för mig men för tonåringar (speciellt det yngre spectrat) kan det säkert funka. Och för alla er vuxna som gillar Harry Potter kanske...
AngelsDiary
2018-02-23
Bra story men höll inte hela vägen.
Christofer
2017-10-08
Ostigt hela vägen, med lite logiska luckor här och var förstås. Även slutet var rätt kasst. Tonårsskådisar med tonårsjargon. Nej tack.
päronanton
2017-09-02
Jag tyckte sådär om denna rulle! Den påminner väldigt mycket om andra filmer som har ett action och Alien liknade sätt. Så anledning till att jag ger den en trea är för att vi har en Chloe Grace Moretz i huvudrollen! Hon är fantastiskt!
vonadel
2017-04-24
Började riktigt lovade. Brukar gilla "alien invation movies". Men, sen vet jag inte riktigt vad det utvecklades till. Visste inte till en början att det var ännu en filmatisering av en en young adult bok. Nog måste denna genre ha haft sin peak för ett tag sedan nu? Även om jag inte ha läst boken känns det som man hastar på ganska bra i filmen. Sen tycker jag att Moretz är begåvad och tror vi kommer att se en hel del av henne i fortsättningen också. 5/10
Harford
2017-03-11
En barnfilm som bygger på en barnbok. Kan inte bli bra.
santiago
2017-02-21
Sömnpiller deluxe.
2017-01-31
Inte så tokigt egentligen och även om den säkert riktar sig till främst en ung publik fann jag den helt okej. Men med det slutet måste det väl komma fler?