2.7

The Finest Hours

Den amerikanska kustbevakningen ger sig på ett vågat räddningsförsök utanför Cape Cod när två oljefartyg förstörs under en snöstorm i februari 1952.

Originaltitel The Finest Hours
Regissör Craig Gillespie
Manus Eric Johnson (III), Scott Silver, Paul Tamasy
Genre Action, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Chris Pine, Casey Affleck, Ben Foster, Eric Bana, Holliday Grainger, John Ortiz, Kyle Gallner, John Magaro, Graham McTavish, Michael Raymond-James, Beau Knapp, Josh Stewart, Abraham Benrubi, Keiynan Lonsdale, Rachel Brosnahan, Matthew Maher

92axha10
2019-02-27
Väldigt standard katastroffilm. Hade varit trevligt att kunna se något, väldigt mörk film.
sodomiten
2019-02-15
The perfect storm är bättre än det här. Och Titanic är också bättre. Men absolut ingen dålig film.
Murvel48
2017-10-22
Spännande värre. Trots en god portion Hollywood-melodram sätter jag en fyra.
Djason
2017-07-14
Amerikanarna älskar verkligen sina filmer som bygger på verkliga händelser och där hjältar föds. Denna film är bra har helt ok effekter och någorlunda välspelad.
Christofer
2017-07-12
Det tog sig mot slutet men transportsträckan dit var lång och fylld med trist dramaturgi. En fin historia som slarvades bort på oinspirerad regi och slätstruket skådespeleri på flera fronter. Potentialen fanns där men man lyckades inte riktigt tyvärr.
2017-06-11
Disneyproducerad vilket genast borde sända varningssignaler. Men som sjöäventyr är Finest Hours helt okej och vi får en rak story utan konstigheter och fina effekter.
Starkbröl
2017-03-03
Väldigt linjär film baserad på en verklig händelse. Lite som en blandning av The Guardian och The perfect storm. Chris Pine saknar både pondus och karisma och är fel man för rollen.
Olof_Gronlund
2016-12-27
Bra effekter, och lagom, inga överdrivna får man känslan utav. En bra blandning mellan action och kärlek med, man får både känsla för kärleken mellan personerna, samtidigt som man ändå kan fokusera på actionstoryn. Blir lite finkänslig mot slutet av filmen, men ändå inget jag skulle se om igen faktiskt. Det är svårt att recensera filmer som är baserade på verkliga händelser och detta är väl likadan, den fungerade att se, en svag trea kanske.
WillyV
2016-11-04
Klart underhållande och välgjort. Betydligt mer feel-good än The Perfect Storm.
arruba
2016-10-24
Välgjord och enkel rulle som lyckades fånga 50-talet på ett fint sätt.