3.1

The Fits

En elvaårig boxare blir mer och mer intresserad av skolans dansklass. Medan hon försöker passa in så börjar fler och fler av tjejerna drabbas av olika sorters anfall.

Originaltitel The Fits
Regissör Anna Rose Holmer
Manus Anna Rose Holmer
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Royalty Hightower, Alexis Neblett, Makyla Burnam, Lauren Gibson, Da\'Sean Minor, Inayah Rogers, Antonio AB Grant Jr

myslas
2020-07-11
Bra film, känns kanske som om den skrapar lite på ytan till något som kunde bli riktigt bra.
RustyFilm
2020-01-07
Toni en liten tjej med hög integritet och hög energipotential, det fattar vi men inte så mycket mer för här finns just ingen intrig. Det som serveras är en serie betraktelser från en idrottsintuition med lite mystik instoppad här och där. Men några svar ges ej, bara ett par omformulerade frågor och vi fattar ingenting. Royalty Hightower (kul namn) är cool som Toni (hon är endast 10-11år när hon gör rollen).
bisam
2017-11-17
Landade i en trea, men gillar filmens originalitet. Instämmer helt med haajen, en annorlunda coming of age film som i mycket är skissartad. Kändes oengagerande inledningsvis men det var något som fångade med hur huvudkaratären förhåller sig till vuxenlivet och sin könsidentitet. Lite plattityd och övertydlig symbolik men det paketeras väl i en snygg, minimalistisk estetik och med en speciell, grund berättastil.
haajen
2017-02-01
En annorlunda coming of age story, formen är anmärkningsvärd men i övrigt känns det mer som en skiss en egentlig film.
StureStenhög
2016-10-19
Det kändes länge som att det här kunde vara bra. Platsen och människorna är inte riktigt vad vi brukar se på film, åtminstone inte med det här fokuset, och jag gillade den inåtvända tjejen i huvudrollen.Vi får reda på ganska mycket om henne utan att filmen behöver säga så mycket rakt ut, och att Royalty Hightower är bra i huvudrollen bidrar mycket till det. Jag gillade också den vänskap som naturligt växte fram mellan henne och den tjej som på många sätt var hennes motsats. Problemet ligger dock i den aspekt som titeln syftar på, den intresserade mig aldrig överhuvudtaget, varken som symbolism eller något annat. För mig blev detta aldrig något annat än en pretentiös filmskolegrej, och ju mer filmen fokuserade på det, desto mindre engagerad blev jag. Det hela mynnar sedan ut i ett enda stort ingenting, och slutomdömet blir en axelryckning
AlbinWesley
2016-09-02
Lågmält, mycket lågmält, och så även väldigt charmigt. Fin film!