2.2

The Fitzgerald Family Christmas

En dramakomedi om en irländsk-amerikansk familj, där pappan i familjen återvänder för att tillbringa julen med hustrun och de sju barnen som han övergav för 20 år sedan.

Originaltitel The Fitzgerald Family Christmas
Regissör Edward Burns
Manus Edward Burns
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Ed Lauter, Edward Burns, Tom Guiry, Noah Emmerich, Michael McGlone, Connie Britton, Marsha Dietlein, Heather Burns, Malachy McCourt, Anita Gillette, Caitlin FitzGerald, Kerry Bishé, Dara Coleman, Daniella Pineda, Johnny Solo, Brian d'Arcy James

idaho1981
2013-12-22
Håller med om att det är för många karaktärer för en så kort film… Britton är klart bäst och det är några till som gör riktigt bra rollprestationer, men vissa passar inte alls in. Känns som att det är lite likadant med alla hans filmer, en bra idé och vissa intressanta karaktärer men för ojämnt så man hinner aldrig landa i filmerna. Sen kunde man skippa slutscenen. Gillar dock de olika och lite annorlunda versionerna av julsånger som de använder.
luxlisbon
2012-12-22
Mjäkig som tusan. En riktigt segsoppa, fy bubblan alltså.
Ondskapt
2012-12-22
Fruksantsvärt usel vidrig dynga som inte ens räddas av Connie Brittons minimala screen time. Önskar jag hade kvävts av mina egna glöggspyor här.
Freeko
2012-12-13
En film med bra intentioner men som inte lyckas gå på djupet, mycket pga för många karaktärer.