2.9

The Flu

En grupp invandrare smugglas i en container, deras destination är Sydkorea. Men personerna i containern bär på ett dödligt virus som snabbt sprider sig i den sydkoreanska staden.

Originaltitel Gamgi
Regissör Kim Sung-su
Manus Kim Sung-su, Lee Young-jong
Genre Action, Drama, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Jang Hyuk, Cha In-pyo, Yu Hae-jin, Ma Dong-seok, Soo-ae, Park Min-ha, Lee Hee-Joon, Boris Stout

Engravadlax
2020-01-26
CGn är inte bra, manus är övertydligt, antagonisterna är karikatyrer av dum-onda politiker och ingen kan hosta trovärdigt. Temamusiken är någon slags mashup av Requiem for a Dream och 28 Dagar Senare, känns så där lagom kreativt. I övrigt faktiskt en ganska bra produktion, tråkigt nog. Och lilltjejen är något så ovanligt som en bra barnskådespelare.
Engravadlax
2020-01-26
Redfield4ever
2015-09-02
Dum som stryk, men gud vad kul det var att skrika åt alla idioter i filmen.
Noseman2005
2015-05-07
Lite rörig och inte så engagerande som den kunde ha varit. Men det blir nästan episkt på slutet, mycket tack vare den lilla flickan. 5/10
Djason
2015-01-07
Påkostad och snyggt paketerad film från Syd Korea som idag känns ganska aktuell med allt som händer i världen. Skulle egentligen kunna satt en 5:a på denna film om det inte vore för allt överspel som alltid finns med i asiatiska filmer och då framförallt Koreanska och Japanska. Flickan som spelar Mirre är fantastisk bra.

2014-10-07
Som vanligt med asiatisk film så ska det finnas ett par fåniga karaktärer som skulle vara för mycket även i en barnslig komedi. Dessa karaktärer får i vanlig ordning mycket plats i inledningen av filmen. Man kunde i början tro att det är någon parodi, om inte visste bättre. Men detta är så typiskt för film från Sydkorea som för övrigt är mycket bra. Men dessa malplacerade karaktärer förstör så mycket. Hur aom helst tar filmen fart efter en svängig inledning och är helt okej. En högaktuell film med tanke på dagens läge med ebola som nu sägs ha nått Europa. Filmen blir dock aldrig riktigt bra. Sidospåren i storyn känns mest påklistrade och storyn i sig är tämligen enformig med kaos, kaos och åter kaos. Men filmen kändes ganska påkostad och var skapligt spännande. 5/10.
joakimfischer
2014-03-16
Rejält seg i anda halvan som fick mig att slumra till. Annars rätt välgjord och intressant. Man har väl sätt det mesta förut dock, men roligt med koreanska miljöer
foppa99
2014-01-08
Börjar som en 70-tals katastroffilm.. Men sen blir det bättre. lilla flickan e gullig o duktig: blir engagerad pga hennes rollfigur