2.6

The Flying Swords of Dragon Gate

En agent från den kejserliga staten är skickad till en by för att få tag på en olaglig man som gömmer sig i det lokala härbärget Dragon Inn. En nyinspelning av Kung Fu-klassikern "Sun lung moon hak chan" från 1992.

Originaltitel Long men fei jia
Regissör Tsui Hark
Manus Tsui Hark
Genre Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jet Li, Chen Kun, Fan Siu-wong, Zhou Xun, Kwai Lunmei, Li Yuchun, Mavis Fan

cm_rollo
2014-01-04
Många coola karaktärer och fighter (tartarerna med sin princessa!) men filmen är lite för lång för att hålla spänningen uppe
Eeler
2013-03-24
Jag gillar verkligen wuxia och har sett en hel del men det är väldigt sällan jag tycker något av det är speciellt bra.
Mr-Skogman
2013-01-09
Gillar filmen! Inte lika stark som Hero, men värd en 4a!
fongie
2012-11-10
Totalförvirrande. Endast för kungfu-filmsälskare. Som jag! Då funkar den helt okej. Någon toppenstory är det däremot inte, så gillar ni inte flygande fäktare, stay away!
joakimfischer
2012-10-14
stundtals rätt snygg men ack så förvirrande film. annars rätt standard flygande-fight-film :p
Ymir
2012-09-22
Klimaxen är rätt misslyckad med tafflig dramaturgi, och filmen lider i allmänhet av att ha för många koola protagonister jämfört med antagonister. Det är dessvärre också groteskt förutsägbart vem som kommer dö och inte. That being said, karaktärsdesignen är en fröjd, scenografin fantastisk, och tatarerna är så jääävla koola.
TheJorre
2012-08-24
Känns mest oengagerat.

2012-07-19
En film fylld av effekter, vissa bra och andra dåliga. Filmen i sig var underkänd enligt mig, men då har jag heller ingen förkärlek till människor som svävar runt i luften och svingar sina svärd. 3 av 10.
menschenfeind
2012-04-09
Snyggt, men som så ofta i Harks filmer har jag lite svårt att hänga med. Det är eunucker hit och byråer dit, dubbelgångare och bedragare och gud vet vad. Men det är ju fränt.
100tonvalspäck
2012-02-28
Precis som originalet är historien riktigt seg och tråkig. Kampscenerna borde vara bättre de också, alldeles för mycket cgi.