2.6

The Forgotten

En mor förlorar sin 8-åriga son i en flygkrasch och söker psykiatrisk hjälp. Istället för hjälp får hon höra att sonen aldrig existerat utan bara är en produkt av flera års självskapade minnen.

Originaltitel The Forgotten
Regissör Joseph Ruben
Manus Gerald Di Pego
Genre Thriller, Science Fiction, Mysterium, Drama, 2000-tal
Skådespelare Julianne Moore, Dominic West, Gary Sinise, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Alfre Woodard, Linus Roache, Lee Tergesen, Felix Solis, Christopher Kovaleski, Kathryn Faughnan, Robert Wisdom, Tim Kang, Susan Misner, Ann Dowd

Skapad 2019-11-20 av cineasten89
När det gäller koncepten för filmer som den här, så brukar det vara en bra idé som manusform, men som resultat blir det oftast inte lika lyckat. Dels för att storyn känns lite osammanhängande...   Läs mer »

Skapad 2005-01-31 av
Ett barn som inte var något barn, en flygolycka som aldrig inträffat och ett huvud fullt av minnen som omgivningen tror att du själv har fantiserat ihop. Ja, Julianne Moore får det sannerligen int...   Läs mer »

2018-11-11
Helt okej film...
Robkiller
2018-09-16
Rullar på och är väl lite halvintressant, men tar sig aldrig.
2017-07-02
Spännande och välgjord film med bra skådespelare.
Christofer
2017-05-12
12/5 2017 (3:a): Censurerade just min egen kommentar från sist med XXX eftersom det var världens spoiler, men som jag inte tänkte på då. Märkligt att den inte blivit anmäld faktiskt, haha. Hur som helst får jag inte alls samma känsla den här gången och kan inte alls se det som jag såg sist och eftersom den inte berörde mig alls lika mycket nu så sänker jag betyget hela två steg, vilket inte hör till vanligheterna vid en omtitt. Dessutom gillade jag inte alls det alternativa slutet den här gången och jag fattar inte vad jag gillade med det förra gången. Hmm. 19/8 2006 (5:a): Läskig stämning genom hela filmen. Scenen när XXX gör XXX är sjukt läskig. Slutet är också bra. Samt det alternativa slutet på DVD:n.
Körsbär
2017-04-01
Började tveksamt men jag hängde kvar o det är jag nöjd med, överraskande bra film. En stark trea.
Jamesa
2016-02-29
Gillar experimentkoncept. Bra Sci-fi-del och gott spel av Moore.Bra film,därför 3.Dock väldigt trött på "modern-är-centrum-av-universum-dravlet".
2014-11-04
En stor besvikelse. Hade sett fram emot att se denna film efter att ha sett reklam för den som vinklade den till en spännande och bra film. Men när jag väl såg filmen var den inte alls så spännande och för övernaturlig för min smak.
kervisch
2014-01-15
3 av 5. Godkänd
Ramza
2013-09-18
Precis med nöd och näppe godkänd thriller. Lite enformig men jag är rätt svag för denna typ av mysterium.
JimCarrey
2012-11-22
en halv ok thriller. får trea för att moore alltid är moore