Our Friend

Matts fru är dödssjuk och har sex månader kvar att leva då en av hans bästa vänner erbjuder sig att flytta in hos dem för att stötta. Baserad på en verklig händelse.

Originaltitel Our Friend
Alternativ titel The Friend
Regissör Gabriela Cowperthwaite
Manus Brad Ingelsby
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Casey Affleck, Dakota Johnson, Jason Segel, Cherry Jones, Jake Owen, Denée Benton, Gwendoline Christie, Reed Diamond, Isabella Kai, Violet McGraw, Marielle Scott, Ahna O'Reilly, John McConnell, Jason Bayle, Sampley Barinaga, Jacinte Blankenship, Azita Ghanizada, Michael Papajohn, Jennifer Pierce Mathus, Gerald Brodin, Susan Williams, Richard Speight Jr, Ritchie Montgomery

KyLLo
2022-08-19
Sämsta sortens familjedrama. Klyschigt med det vanliga cancertemat, lite sentimentalt och inget som fängslar. Sedan är det som att filmaren också tappade fokus. Onödiga närbilder och ofta på annat än det som händer. Emellanåt skakar hela bilden.
mammene
2021-12-10
Här var jag rädd för att man skulle spela för mycket på stråkarna, men jag upplevde det inte alls så. Tvärtom så blev det aldrig överdrivet sorgligt. Det var så sorgligt det kan vara i sådan situation, det kändes väldigt äkta med allt som kommer till när någon blir sjuk och hur det påverkar alla. Först den som insjuknar, men också de närstående. Egentligen hade Jason Segel inte huvudrollen, men det är honom jag först och främst vill lyfta fram, han hade en stor påverkan på hela filmen. Men överlag bra utförande av alla inblandade. Ska jag klaga på något så tyckte jag att det var lite för mycket hoppande fram och tillbaka i tid.
2021-09-18
En film som jag såg lite i bakgrunden då jag hade så låga förväntningar, men det finns rätt mycket här som är bra. Visst är det lite tröttsamma överdrivna känsloyttringar med att kasta saker i golvet eller andra tråkbilliga sätt att skruva upp känslorna på. Men mellan allt det så finns här en hel del finstämt och att det är baserat på en verklig händelse ger det ytterligare en dimension. Slät trea.
Paramis
2021-08-28
Lite för mycket hoppande fram och tillbaka, även ett jobbigt ämne med sjukdom och sorg.