2.8

Frozen Ground

En polis i Alaska slår sig ihop med en ung kvinna som lyckats fly från en seriemördare, och tillsammans jagar de honom för att föra honom inför rätta. Baserad på en sann historia.

Originaltitel The Frozen Ground
Regissör Scott Walker (II)
Manus Scott Walker (II)
Genre Kriminalare, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare John Cusack, Radha Mitchell, Nicolas Cage, Jodi Lyn O'Keefe, Kevin Dunn, Dean Norris, Michael McGrady, Kurt Fuller, Matt Gerald, Brad William Henke, 50 Cent, Jason Collins, Katherine LaNasa, Vanessa Hudgens, Ryan O'Nan, Gia Mantegna, Katie Wallack

Hardcore87
2020-05-21
Det är en ok film. Dock tycker jag nog Vanessa hudgens roll hade kunnat minskas ned och fokusera mer på cage och cusack som är bra i sina roller. Inte för att Hudgens är dålig men hennes karaktär är rätt tråkigt skriven. Hon får faktiskt hjälp flera gånger i filmen men väljer att vända på klacken och dra. Och det blir lite enerverande till slut.
NiklasK
2019-01-25
Faa-aan vad trött Cage är!
Olof_Gronlund
2018-11-04
Hmm, alltid svårt att recensera en film som baseras på en verklig händelse, då man inte kan överdriva och vrida på det som man vill, med respekt för offren osv. Den känns dock väldigt platt och ospännande. Blev liksom en lång transportsträcka bara, och storyn i sig är inte så pass känd att man blir fascinerad.
2018-10-24
Jättejätte B!
LillaBlåaMus
2018-10-05
Oerhört ospännande. Finns inga kvinnliga poliser i Alaska?
fridenpaden
2018-09-30
Inte spännande någonstans. Skulle bli överraskad om jag kommer ihåg filmen om några år.
BarryHero
2018-08-26
Kommer igång andra halvan efter en lite sömnig inledning, Spännande och Nicolas Cage är bra i sin roll. Otäckt och tragiskt att det är baserat på en sann historia.
Afflicter
2018-08-20
Länge sen man har sett Cage spela en normal person. Ganska tråkig film, men ändå inte helt hopplöst.
Zarquon
2018-08-02
Ännu en i raden av seriemördar/polisprocedur-filmer. Känns som en TV-produktion. Gör det som förväntas av den, men kommer inte lägga den på minnet.
Kimchi
2018-07-13
Jag är väldigt svag för filmer om seriemördare så kanske är betyget lite snällt. Men klart sevärd.