1.7

The Gallows

Tjugo år efter en fruktansvärd olycka under en skolpjäs, har nu studenterna vid samma skola bestämt sig för att sätta upp den misslyckade pjäsen igen i ett missriktat försök att ära årsdagen på tragedin - men de får snart lära sig att vissa saker är bäst att låta bli.

Originaltitel The Gallows
Regissör Travis Cluff, Chris Lofing
Manus Travis Cluff, Chris Lofing
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Reese Mishler, Pfeifer Brown, Ryan Shoos, Cassidy Gifford, Travis Cluff, Price T Morgan, Melissa Bratton, Theo Burkhardt, David Herrera, Gannon Del Fierro, Mackie Burt, Adrian Salas, Mark Hales, John Hales, Shannon Wetzel, Paris Cluff

2022-03-16
Filmad med handkamera och bilden är därmed ganska hoppig emellanåt men annars är filmen faktiskt bra, spännande och klart sevärd.
finkan
2020-08-28
Nja, nää inte denna
Tatty
2016-12-02
Den får betyg 2a för den var sån där pirrig-läskig-känsla men sen var iallafall inte så jätte bra!
Starlette
2016-09-06
1+. Finns värre, absolut. Men denna dussin-film är glömd 10 min efter avstängning. Började väl relativt hyffsat, men sen är det bara mörker, skrik och jump scares i olika snabba kameravinklar. Suck...
Murvel48
2016-05-12
Found footage-konceptet var verkligen illa utfört och det blir ju extra fånigt när det inte fanns någon rimlig anledning att filma.
AlbinWesley
2016-05-04
Som vanligt i korkad tonårsskräckisar gräsliga karaktärer, vilket gör att man inte bryr sig särskilt mycket. Fattar inte varför det alltid ska va så. Men jag tycker ändå att den är lite obehaglig och läskig, trots billiga jump scares. Ibland funkar de åtminstone, vilket är mer än vanligt. Knappt ok found footage-skräck.
2016-02-11
Ett sömnigt försök i en mycket trött och uttjatad subgenre. Här finns en liten handling som kanske kunnat funka med rätt förutsättningar samt ett slut som faktiskt var helt okej, men överlag är det bara spring och skrik över ingenting egentligen.
Lotso
2015-11-05
I sin helhet är The Gallows en tråkig och irriterande film på en och samma gång. Trots sin korta speltid lyckas den göra allting fel och vad som har varit problemet med skräckfilmerna de närmsta 10 åren. Billiga jump-scares som är förutsägbara, karaktärer man inte bryr sig om eller skådespelare som ger en bra insats. En twist som man har räkant ut 15 minuter in i filmen, men som fortfarande inte är någon vett bakom. En handling som inte är trovärdig för fem öre, för ingen skola hade accepterat att göra en pjäs där en person dog i första taget. Där är heller ingen mening till varför de filmar allt detta, något som är gemensamt med 90% av alla found footage filmer. Bry er inte om denna för detta var fan i mig avsevärt unket.
Stan
2015-10-25
Som alla skräckfilmer nuförtiden... jump scares i mängder, det är det skräckfilm idag lever på. Till och med när karaktärerna jävlas med publiken och hoppar fram framför kameran.. handhållen kamera, skaka lite, mycket ljud och bas så har man sin skräckfilm. Lite CGI.spöken på det. Pinsamt
TheHorrorfan
2015-10-24
Hade förväntat mig riktig skit med tanke på kommentarerna. Men den är faktiskt helt okej. Tillhör definitivt en utav de bättre inom "Found Footage" temat. Svag 3a.