2.3

The Gambler

Jim Bennett är en litteraturprofessor och en högriskspelare. Han satsar allt när han lånar pengar av en gangster och samtidigt erbjuder sitt eget liv som säkerhet.

Originaltitel The Gambler
Regissör Rupert Wyatt
Manus William Monahan
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Mark Wahlberg, Brie Larson, Michael K Williams, Alvin Ing, John Goodman, Jessica Lange, Anthony Kelley, Emory Cohen, Domenick Lombardozzi, Steve Park, Da'Vone McDonald, Leland Orser, George Kennedy, Andre Braugher, Richard Schiff, Lauren Weedman

Skapad 2019-11-17 av HillMove
Hej Movielovers jag har varit iväg och kollat på spelfilmen – the Gambler – med Mark Wahlberg som spelmissbrukaren Jim som jobbar som universitetslektor i litteratur på dagarna men på nätterna ...   Läs mer »

Christofer
2020-01-07
2019-10-15: Konstigt manus för en sån här film. Sprängfylld med pretentiös dialog som inte gav nånting, bara en massa nonsens. John Goodman är lila usel här som han varit i allting de senaste 10 åren, han kan bara göra en enda roll om och om igen verkar det som.
amam
2019-07-08
Sjukt svag tvåa. Wahlberg gör väl det han kan med rollen och Brie Larson gör ett blekt intryck (men hennes roll är ju bokstavligen "den beundrande kvinnan" så det var nog svårt att jobba med). Själva filmen känns som det är överpretentiöst skit som manusförfattaren försökt skriva in sin egen fantasi (huvudkaraktären är en författare t.ex som håller långa monologer om skrivande) och själva filmen är ologisk och dåligt skriven.
dudson
2018-11-23
En bagatell till film. Wahlberg ger verkligen titeln douchebag ett nytt ansikte. Inget innehåll som är värt att nämnas som kvalite.
92axha10
2018-08-19
Ofokuserat och tröttsamt tråkig film där ingen verkar bry sig.
Murvel48
2018-08-01
Wahlberg gör en bra insats men det är sällan man ser en film där det snackas så mycket pretentiös bullshit. Gamblandet kändes orealistiskt till det löjligas gräns. Filmen är i övrigt välgjord men tråkighetsfaktorn drar ner betyget till en rätt svag tvåa.
Poker-Mange
2018-01-22
Är själv en gambler. Den här filmen har ingenting med gambling att göra. Kalkon. Mark Wahlbergs sämsta.
Ima_Tree
2017-08-13
Spretigt och ängsligt. Som en nojjig tonåring som inte kan bestämma sig för om hen ska va punkare eller syntare.
fridenpaden
2017-03-25
Det här är verkligen en film där jag vill se Wahlbergs karaktär få stryk och misslyckas.
PeterTheW
2016-10-09
Tycker den var rätt underhållande. Skådisarna sköter sig väldigt bra och det blir aldrig tråkigt.
mephisto
2016-07-05
Blir en 2:a eftersom jag försöker undvika betyget 3.