3.6

The Game

Finansmannen Nicholas får en underlig födelsedagspresent av sin bror - ett presentkort till ett gåtfullt företag som arrangerar ett mystiskt spel. Spelet utvecklas till en lek på liv och död.

Originaltitel The Game
Regissör David Fincher
Manus John D Brancato, Michael Ferris
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare James Rebhorn, Michael Douglas, Deborah Kara Unger, Armin Mueller-Stahl, Sean Penn, Carroll Baker, Peter Donat, Anna Katarina, Tommy Flanagan

gjoob
2019-05-11
Överdriven och långtifrån tight på vissa ställen men fortfarande en stilmässig och hyfsat medryckande thriller. Gillade den betydligt mer som tonåring. -4.
Zarquon
2018-01-28
Anstränger ens "suspension of disbelief" bara en aning för mycket på ett par ställen. Men Michael Douglas är grym och konceptet är såpass bra, att fyran inte är alltför långt bort.
DoktorVinter
2018-01-19
Bra, konstig, annorlunda film men som faller på slutet, men det är nog min egna åsikt och inget generellt.. Slutet var verkligen inte värt den möda det tog att förstå hur allt hängde ihop. Men ändå en intressant film, så en trea.
2017-11-17
Nja,,,, lite seg...

2017-08-20
Bra idé och bra skådespelare men den färdiga filmen kunde ha blivit avsevärt bättre.
myslas
2017-08-11
En mysteriethriller helt i min smak från David Finchers bästa år. Det är spännande och oförutsägbart och Michael Douglas är ungefär lika bra som i Wall Street. Har en bit upp till mästerverk som Seven och Memento men inget snack om saken att det här är riktigt häftigt.
Sunken25
2016-12-21
Spännande film, Michael Douglas är kanon i sin roll.
RustyFilm
2016-12-10
Här är en thriller med klart annorlunda innehåll. Har man sett ett antal Amerikanska thrillers med polis tema känns det bra med något som bryter den gängse mallen, och det gör det här. Se den, du kommer inte att vilja se om den.
supermancover
2016-11-17
Så sinnessjukt bra på så många olika levels. Spännande, mindfucking, otroligt bra. Skådespelarna gör bra insatser och jag visste verkligen inte vad jag väntade mig. (dessutom var Sean Penn dösnygg.) Sätter en femma, hör och häpna, men kanske sänker senare när inte hjärnan går på högvarv. GRYM.
2016-10-28
En väldigt bra, spännande och välgjord film där Michael Douglas gör en av sina bästa roller.