2.5

The Game of Their Lives

En verklighetsbaserad berättelse om det amerikanska landslag som plockades ihop tätt inpå starten av fotbolls-VM i Brasilien 1950. I den första matchen i turneringen väntade favoriterna England.

Originaltitel The Game of Their Lives
Alternativ titel The Miracle Match
Regissör David Anspaugh
Manus Geoffrey Douglas, Angelo Pizzo
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Gerard Butler, Wes Bentley, Jay Rodan, Gavin Rossdale, Louis Mandylor, Costas Mandylor, Zachery Ty Bryan, Jimmy Jean-Louis, Richard Jenik, Nelson Vargas, Craig Hawksley, Bill Smitrovich, Patrick Stewart, Terry Kinney, John Rhys-Davies, Maria Bertrand

DashX
2012-10-27
2,5. Acceptabel, absolut. Men för mig personligen inte den mest intressanta filmen.
chris_lambert_
2010-06-09
Kändes ganska lam, det lilla man orkade se ..
rosene
2010-04-17
18 gåger bättre än goal iaf
IEatFish
2010-04-09
Klart duglig matiné faktiskt.
Girona
2009-10-19
Jag trodde att denna film skulle vara ganska cheesy och förutsägbar som de flesta underdog-sportfilmer, men jag gillade faktiskt den. Fast det var ju ett litet antiklimax när jag fattade att matchen de vann bara var en gruppspelsmatch; jag antar att de blev totalt överkörda i de andra matcherna?
Straiter
2009-09-07
djonipony: Miracle handlar inte om någon OS-final. Miracle fokuserar, precis som den här filmen, på en enda match. Dock var den matchen givetvis mycket viktigare då de, tack vare seger mot Sovjet, skulle vinna OS-guld om de vann den sista matchen mot Finland.
djonipony
2009-03-19
rätt patetiskt att göra en film om EN vunnen grppspelsmatch. okej om det är en OS-final som i "Miracle", men EN match? hur som helst, helt okej film, fast Butler måste (som han också erkänt) öva på ain amerikanska accent. Man vet inte om han ska föreställa scotsk-amerikan lr italiensk-amerikan.
Straiter
2008-01-13
Jag visste att det inte var första matchen i turneringen, men däremot hade jag ingen aning om att de faktiskt också kvalade in till turneringen (även om det räckte med en seger och en oavgjord på fyra matcher för att komma dit). Det gör att denna film känns oerhört oäkta, men den kunde ha varit värre. Enligt IMDb sänktes budgeten till mindre än hälften vilket ledde till att man fick ta bort en massa scener (c:a 30 minuter försvann) där patriotismen skulle ha varit ännu tydligare. Jag kan inte direkt påstå att jag saknade de scenerna...
Sophie_J
2007-12-15
Jag gillar denna film. Jag är inget fotbolls-fan och ser inte på fotbolls-filmer. Men denna film tycker jag är bra för att vara en sådan film. Det är vad jag tycker.
StureStenhög
2007-10-03
En väldigt torftig och löjligt hollywoodiserad fotbollsfilm. Det ges ingen som helst inblick i sporten eller hur denna seger var möjlig. Istället framställs allting precis likadant som i alla andra sådana här filmer. Engelska fotbollsspelare är tydligen de ondaste människorna i världen, antagligen ondare än Hitler