2.6

The Game Plan

Kingman är en superstjärna vars ego är lika stort som en fotbollsplan. Han är i full färd med att ladda inför den stora titelmatchen när hans 8-åriga dotter, som Joe inte ens visste fanns, dyker upp i hans allt annat än barnvänliga ungkarlslya. Medan matchen närmar sig, börjar Joe inse att den mest meningsfulla segern är att vinna den minsta, men allra viktigaste, beundrarens hjärta.

Originaltitel The Game Plan
Regissör Andy Fickman
Manus Nichole Millard, Kathryn Price
Genre 2000-tal, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Kyra Sedgwick, Morris Chestnut, Paige Turco, Roselyn Sanchez, Brian White, Dwayne Johnson, Madison Pettis, Hayes MacArthur, Jamal Duff, Tubbs

Djason
2019-06-03
Dwayne Johnson har visat att han äger en komisk ådra men i denna film visas den sällan. Visst är den lite småcharmig så där lite Disney men filmen är för lång så man tappar lite intresse till det väntade slutet.
2017-11-06
Självupptagen man får dotter han inte väntat sig och måste lära sig att tänka på andra, något vi sett en miljon gånger förr och filmen känns lite 90-tal men huvudkaraktärerna har charm som slätar över en del. Slätstruken tvåa som inte var helt otrevlig ändå.
Raimo_1985
2016-11-27
Trevlig och rolig trivselrulle med älskvärda Dwayne som här visar sig från sin absolut bästa skådespelarsida.
fridenpaden
2016-06-29
Kan inte bestämma mig om The Game Plan eller The Tooth Fairy är bäst.
karlmats
2015-05-08
Bättre än väntat, men då hade jag ju förväntat mig en riktig dyngfilm också. Humorn är genomgående relativt usel men filmen är ändå lite söt och 2an är aldrig i fara. Passar rätt bra om man är utslagen i soffan och har minimal hjärnkapacitet. The Rock är nog en skådis som får väldigt många 2or om man skulle börja beta av flera, lite som en mer harmlös Adam Sandler kanske.
AlbinWesley
2014-11-08
Hehe, så fruktansvärt ostig och att kalla den bra kan man inte riktigt. Men ändå bra mycket bättre än mycket annat sånt här, rätt så söt och den fångade mig åndå skapligt.
smillans
2012-06-17
helt ok film. lite småtramsig. men man kan bli irriterad på hur han är som pappa. =) men ok för en söndagsrulle samtidigt som jag jobbade.

2011-09-22
Såg den av en olyckshändelse, blev kvar framför tv:n så jag antar att den är värd en tvåa då.
100tonvalspäck
2011-09-18
Lagom för lördagsmys med flickvännen. Inget bestående men söt och underhållande, även ytligt gripande, för stunden.
Fantasma_2450
2010-04-07
Bra film att se mitt i natten när man är uttråkad och inte har något bättre för sig... typ =) Såg den av en händelse och den hade sina stunder men annars var den väl som filmer är mest... inget utmärkande