2.3

The Gate

Det är helg och Glen har inget att göra. Hans föräldrar är borta och storasyster sitter barnvakt åt honom. Då hittar han och kompisen Terry porten till helvetet i familjens förortsträdgård.

Originaltitel The Gate
Regissör Tibor Takács
Manus Michael Nankin
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Stephen Dorff, Kelly Rowan, Christa Denton, Louis Tripp, Jennifer Irwin

Robkiller
2019-01-10
Barnfilm som möjligtvis fungerade för målgruppen när den kom, men nu blir den bara löjlig med skitfula effekter.
Stan
2017-08-20
Rätt B, men inget gore eller naket. Dock väldigt snygga effekter. Hade nog älskat den om jag vae 9-13 år
Zelest
2017-03-12
Alltså, de praktiska effekterna är riktigt imponerande
Harkaiden
2016-10-14
Mysig liten 80-talsskräckis med gott om atmosfär och mestadels riktigt bra effektarbete. Önskar jag såg den som liten.
Raimo_1985
2015-04-08
Härlig åttiotalsskräckis med humor och små roliga monster :) Vi får även en ung hårdrockare som gillar både Venom och hittepå-band.
haajen
2013-10-15
Synnerligen B idag men just detta gör att den har visst underhållningsvärde, tröttnar aldrig på att kolla på hur hårtrenderna såg ut på -80-talet:)
snöbrigad
2013-09-15
De små fula demonerna lyfter filmen till en tvåa.
Dutch
2013-08-17
Kul barnskräckis med en ung Dorff.
Solidus
2013-08-14
Mysig familjeskräck med effekter som mestadels fortfarande lyckas leverera. Dock är den slarvigt och hastigt berättad samt att en del scener lyckas väcka fram ofrivillig komik. Kort och gott är ”The Gate” en sämre, men charmig, kopia på bättre verk som ”Gremlins” och ”Poltergeist”. Den går att se och lyckas skapa underhållning. För de som uppskattar genren samt 80-talet får sig en trevlig stund framför TV:n.
FelixLindgren
2013-01-05
ok ok syskonsentiment och stop motion-raket i magen? ja tack.