3.3

The Gentlemen

Amerikanen Mickey Pearson har skapat ett mycket lönsamt marijuanaimperium i London. När ryktet sprids att Pearson vill sälja sin lukrativa verksamhet till högstbjudande sparkar det igång intriger, planer, mutor och utpressning.

Originaltitel The Gentlemen
Regissör Guy Ritchie
Manus Guy Ritchie
Genre Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Henry Golding, Michelle Dockery, Jeremy Strong, Colin Farrell, Hugh Grant, Jason Wong, Brittany Ashworth, Eliot Sumner, Eugenia Kuzmina, Jordan Long, Lyne Renee, Tom Rhys Harries, Samuel West

Jockflake
2020-03-27
En bra, mysig och trevligt film. Kärt återsende med klassiskt Guy Ritchie koncept.
Ghostface
2020-03-08
Guy Ritchie gör den typ av filmer som det är menat att han ska göra. Många gånger mer underhållande än det Tarantino gör fast utan pretentioner. Enda minuset är att huvudpersonen är för smart och onåbar vilken tar udden av en spänning som annars hade kunnat vara större.
PeterTheW
2020-02-29
Svaaaaaag trea. Plus för duktiga skådisar och några roliga scener, men den är på tok för lång för den filodegstunna handlingen.