3.4

The Gentlemen

Amerikanen Mickey Pearson har skapat ett mycket lönsamt marijuanaimperium i London. När ryktet sprids att Pearson vill sälja sin lukrativa verksamhet till högstbjudande sparkar det igång intriger, planer, mutor och utpressning.

Originaltitel The Gentlemen
Regissör Guy Ritchie
Manus Guy Ritchie
Genre Komedi, Action, Kriminalare
Skådespelare Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Michelle Dockery, Jeremy Strong, Colin Farrell, Henry Golding, Lyne Renee, Hugh Grant, Tom Wu, Chidi Ajufo, Simon R Barker, Eddie Marsan, Jason Wong, John Dagleish, Jordan Long, Lily Frazer, Gershwyn Eustache Jnr, Samuel West, Geraldine Somerville, Eliot Sumner, Franz Drameh, Christopher Evangelou, James Warren, Tom Rhys Harries, Sean Sagar, Bugzy Malone, Danny Griffin, Max Bennett, Eugenia Kuzmina, Bruce Chong, Ashley McGuire, George Asprey

ZoIX
2020-09-06
Ritchie kör på rutin. Går på tok för bra för de "goda" brottslingarna för att det ska bli riktigt intressant och därmed ett högre betyg. De är ju goda, för de håller ju bara på med marijuana. Det är ju alltid OK.
Catapilla
2020-08-30
Finns svagheter men rätt rolig. Gillar man Snatch och Lock Stock lär den gå hem.
Hogman
2020-08-15
Guy Ritchie är tillbaka! Göra standardfilmer kan andra hålla på med. Han får gärna göra tio liknande, älskar detta
Körsbär
2020-07-25
Härliga karaktärer, riktigt skön action rätt igenom. För mig är Hugh Grant sjukt jäkla bra i sin roll! Waow :) Men Matthew McConaughey, vilken skådespelare. Trovärdigheten i hans karaktärer är så sjukt bra!
2020-04-27
Otroligt underhållande! Filmen är fartfylld, snygg och roar verkligen hela vägen rakt igenom! Den lyckas dock aldrig riktigt skapa spänning eller nerv och vissa småsaker gör att det inte blir en fyra. Men det är en väldigt stark trea!
norenorama
2020-04-08
Stark 4a, kommer lätt se om den.
Jockflake
2020-03-27
En bra, mysig och trevligt film. Kärt återsende med klassiskt Guy Ritchie koncept.
Ghostface
2020-03-08
Guy Ritchie gör den typ av filmer som det är menat att han ska göra. Många gånger mer underhållande än det Tarantino gör fast utan pretentioner. Enda minuset är att huvudpersonen är för smart och onåbar vilken tar udden av en spänning som annars hade kunnat vara större.
PeterTheW
2020-02-29
Svaaaaaag trea. Plus för duktiga skådisar och några roliga scener, men den är på tok för lång för den filodegstunna handlingen.