3.4

The Gentlemen

Amerikanen Mickey Pearson har skapat ett mycket lönsamt marijuanaimperium i London. När ryktet sprids att Pearson vill sälja sin lukrativa verksamhet till högstbjudande sparkar det igång intriger, planer, mutor och utpressning.

Originaltitel The Gentlemen
Regissör Guy Ritchie
Manus Guy Ritchie
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2020-talet
Skådespelare Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Michelle Dockery, Jeremy Strong, Colin Farrell, Henry Golding, Lyne Renee, Hugh Grant, Tom Wu, Chidi Ajufo, Simon R Barker, Eddie Marsan, Jason Wong, John Dagleish, Jordan Long, Lily Frazer, Gershwyn Eustache Jnr, Samuel West, Geraldine Somerville, Eliot Sumner, Franz Drameh, Christopher Evangelou, James Warren, Tom Rhys Harries, Sean Sagar, Bugzy Malone, Danny Griffin

2021-02-14
Ett rejält gäng namnkunniga skådisar levererar coola repliker, men i övrigt har det inget att göra framför kameran. Den glimmar till ibland och hoppet tänds om att filmen ska starta på riktigt, men lika fort återgår den till sömnstadiet och levererandet av coola repliker.
2021-02-10
Äntligen! Ritchie har inte bara hittat tillbaka till guldåldern, utan han har även förflyttat den tjugo år framåt i tiden. Jag kom på mig själv att genom så gott som hela filmen sitta och önska att den aldrig skulle ta slut. (12/15)
debe
2021-02-05
Å vad seg. Gav upp efter en halvtimme.
Andreas_
2021-01-31
Guy Ritchie är äntligen tillbaka till det han gör bäst, regisserar kriminal/gangster drama alltid med en lite twist på det hela, hans klart bästa sedan snatch men når inte riktigt upp till varken lock stock and two smoking barrells eller snatch men nära inpå. Detta är väldigt snyggt filmat och bra skriven story med riktigt bra dialoger som i alla hans gangster filmer och även riktigt bra skådespeleri från samtliga inblandade, även mindre kända och det är väl bara Charlie Hunnam som jag har invändningar emot, han är tyvärr ingen bra skådis, visst gör han sin roll bra här men han spelar samma typ av karaktär i alla sina filmer eller serier, han är helt enkelt bara en förlängd version av hans fåniga karaktär Jax i serien Sons of Anarchy, den rollen passade där och kan säkert passa i massa annat men det blir tråkigt i längden att se Jax återvända i endast nya kläder varenda gång han kommer med en ny film, tyvärr ingen bra skådis men för övrigt så är det mästerligt, Matthew McConaughey är som vanligt mästerlig och jag är mycket impad av Hugh Grant också, i en roll man aldrig sett honom spela förut, filmen i sig är inget mästerverk men nära, betyget blir en mycket stark 4:a och detta är den typ av filmer som Guy Ritchie ska göra, inte något skräp som kung arthur eller man from uncle t.ex
Pos
2021-01-30
Precis som väntat jävligt underhållande och det bästa jag sett på länge. Hugh Grant imponerar (?!) men Colin Farrell äger filmen i vanlig ordning.
Norpan0
2021-01-28
Nej! Ger mig ingenting. Alldeles för pratig. Ingen finess, som i de tidiga Ritchiefilmerna. Kul att se Hugh Grant i en för honom annorlunda roll, men han blir alldeles för parodisk.
elibaaba
2021-01-18
Trött och tråkig. Vill ha tillbaka den Ritchie som gav oss lock stock och snatch!
myslas
2020-12-28
Kanske inte en Guy Ritchie helt och hållet i gammal god form men underhållningsvärdet är det inget fel på. Stark trea.
finkan
2020-12-12
Velar mellan tvåa o trea ..
Djason
2020-12-07
En typisk Guy Ritchiefilm, då vet man att det blir bra men inte heller någon film som kommer vara superbra. Fantastiska skådespelare där McConaughey men framför allt Hugh Grant dominerar.