2.4

The Giant Claw

Under en flygning ser piloten och elektroingenjören Mitch ett UFO, något han inte kan identifiera. Eftersom ingenting syntes på radarn tror alla att det hela var ett skämt. Men snart kommer de på andra tankar.

Originaltitel The Giant Claw
Regissör Fred F Sears
Manus Paul Gangelin, Samuel Newman
Genre 50-tal, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Jeff Morrow, Mara Corday, Morris Ankrum, Louis Merrill, Edgar Barrier, Robert Shayne

Starkbröl
2023-08-16
That bird is... extraterrestrial! Tyvärr är det inte så mycket fågelmatning (det man vill ha, varje gång fågeln kommer fram är en skrattfest) utan mest pratar man i rum, vilket gör filmen inte bara B utan supertråkig.
LTT86
2013-08-21
Var väl en okej film, jag fann den inte så himla dålig, men kan inte säga att det är bra eller. Den är väl..... bara okej antar jag.
Troff
2011-06-30
Visst är den charmig och erbjuder ett klassiskt exempel på en monsterfilm, men damn. Mycket mer b kan det nog inte bli.
Kvalsternackan
2010-03-13
Den får en stark 2a av. Tycker sånna här filmer kan vara riktigt charmiga, vilket även "The Giant Claw" var. En klassiker:P
niin
2010-01-07
utsökt
Docklands
2009-10-15
Grym rulle det här.
PeepingPablo
2009-08-17
Zucker-bröderna kan knappt överträffa denna i underhållning. Hade Leslie Nielsen gjort huvudrollen hade Giant Claw blivit en riktig skrattsuccé på bio. En av de roligaste monsterfilmerjag sett... Jag tänker skaffa den på dvd! En film jag kan titta på fler gånger... Naken dessutom...
Dele
2009-08-11
Stundtals underhållande, men det är ju en stereotyp b-film med exakt samma gamla nötta ingredienser som alla den tidens filmer av den här sorten innehöll.
Harkaiden
2008-03-07
Monstret är nästan hela anledningen till att se filmen. Kan hålla med om att det på sina ställen blir mycket prat, annat än det så skrattar man bara. Bäst är det när dom ska ta kort på monstret.
Cloudane
2008-03-05