Kärlek i Detroit

Livet har sett bättre ut för Janice. Hon är arbetslös, singel och bor hos sin välmenande men ansträngande syster samtidigt som hon försöker hitta vägar att skapa ett eget liv. Och när hon av en slump springer på gatuartisten Tim väcks hoppet inom henne. Men att bryta gamla mönster är inte det enklaste - och en överentusiastisk syster gör det knappast lättare.

Originaltitel The Giant Mechanical Man
Regissör Lee Kirk
Manus Lee Kirk
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jenna Fischer, Chris Messina, Topher Grace, Malin Åkerman, Lucy Punch, Rich Sommer, Bob Odenkirk, Travis Schuldt, Valentine Miele, Sean Gunn, Greg Trzaskoma, Sarab Kamoo, Jennifer O'Kain, Nick Holmes

hmejl
2019-01-15
Jag är alltid så nyfiken på det här med hur man kommer fram till vilken svensk titel en film ska ha. Önskar verkligen få vara med på ett sånt möte.
2017-05-04
En lite snäll trea då jag tycker den känns jordnära på ett bra sätt. Den behöver inte ta i ända ifrån tårna och överdriva för att få fram känslor och poänger. Det är lite uppskruvad men på ett sätt som känns grundat och funkar bra med stämningen hos huvudkaraktärerna. Sen är jag svag för Jenna Fischer och tycker hon funkar väldigt bra här. Topher Grace är störig som fan på ett bra sätt och det är ganska många små poänger som jag tycker känns bra. Lite enkla klyschor och mallföljning håller filmen tillbaka men den lyfter sig ändå lite ifrån mängden.
supermancover
2017-05-03
Ett bra bevis på att det inte måste vara helt sjuka/orealistiskt överspelade situationer med i varenda film. Den funkar otroligt bra trots lågt tempo.
kontorshunden
2015-08-12
Svenska titeln är ju 90-talslågvattennivå på, men filmen är väldigt mysig och inspirerande om att vara vilsen i livet men ändå inte bara luta sig tillbaka på normerna utan verkligen hitta sin egna röst i allt myller.

2014-02-27
Jag ska inte hälla mer bensin på elden om den svenska översättningen av filmtiteln men någonting jag däremot ska gnälla på är historen som i mitt tycke var helt hjärndöd och oengagerande. Denna film är ett praktexempel hur det går för såna här typer av filmer då inte historien håller måttet, det blir magplask och därmed underknt.
buglady
2013-11-17
Jag älskade den här filmen!!! Äntligen en film ur verkliga livet, med mänskliga karaktärer och en äkthet utan dess like, utan allt det där onödiga som de flesta filmer har...sex, svordomar och ondska. Jag var väldigt positivt överraskad. Svenska filmtiteln var förresten det värsta.
AlbinWesley
2013-08-28
Fyran är hemskt nära. Det verkar som att de flesta här missar oerhört viktiga poänger med filmens budskap, om man kan kalla det så. Jag tänker inte redogöra för dem, men det var de och god humor som fångade mig. Treochenhalva. Världens värsta översättning av filmtitel för övrigt.
johannorlund
2013-08-22
Svenska översättningen av titeln är sämst. Får filmen att låta som en standard-romcom. Denna var dock nåt helt annat! Mysig, lågmäld och välspelad med den där äkta känslan. Gillade starkt!
eodling
2013-08-13
Den hade potential som kunde bli till nånting riktigt bra, gillar kemin mellan huvudrollerna. Blev dock lite fattigt resultat. Är snäll med en trea
ziferN
2013-08-08
Bra, mysig och underhållande indie-film som jag genuint tyckte om, mest pga. filmens lättsamma och mysiga atmosfär som kändes väldigt äkta och jordnära, detsamma gäller karaktärerna samt filmens otroligt enkla men vackra story. Verkligen inget amerikanskt trams. Dessutom har Fischer och Messina en mycket välfungerande och bra kemi som är ett nöje att följa från start till mål, och filmens slutscen var ett fröjd för ögat. Stark trea.