2.3

En flicka i två delar

En svart komedi om en ung kvinnlig väderuppläsare för fransk TV som uppvaktas av två olika män. Den ene är en ung bortskämd arvinge och den andre är en framgångsrik författare men betydligt äldre än vad hon är. Frågan är om någon av dem är helt uppriktig med sina avsikter.

Originaltitel La fille coupée en deux
Alternativ titel A Girl Cut in Two, Die zweigeteilte Frau
Regissör Claude Chabrol
Manus Claude Chabrol, Cécile Maistre
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Ludivine Sagnier, Benoît Magimel, François Berléand, Valeria Cavalli, Mathilda May, Caroline Sihol, Marie Bunel, Etienne Chicot

EvaO
2009-09-06
Ytlig och rätt meningslös. Blev besviken.
Kurosawafan
2009-08-18
my God jag gillade denna tyckte den var riktigt bra. Jag som inte brukar tycka om fransk film av denna typ SÅ mycket. Brukar ge lägre betyd an andra recesenter, har ingen 5a från frankrike trots över 100 sedda...
kennert
2009-08-16
Sevärd inte mer.
Tonti
2009-08-15
Obegripligt att man kan göra en på alla plan så pass amatörmässig film som denna om man gjort film i typ femtio år. Jag skrev om Inferno att den var idiotisk men jämfört med den här smörja är Argento en pulitzerprice-vinnare,
Spöket
2009-08-15
Jag ogillar också vapen, men i den här filmen var det höjdpunkten. Patetisk film. Idiot-Chabrol.
Albion
Nog går det att se denna film med viss behållning. En stark 3;a, dvs 3+
KimEkberg
2009-08-15
en stark etta får denna vedervärdiga chabrolfilm som inte ens en mor kan älska. Den blir sämre och sämre under hela filmen. Karaktärerna är tråkiga och urbota, och någon vändpunkt finns inte. Känns lite som en Ulli Lommel-produktion, och då tv-sändningarna specifikt. Det hela är skrattretande värdelöst och förvånande förrnedrande och obottnat. fy fan för detta dravel.
MilkMonkey
2009-08-15
gubbsjukan kan man kanske svälja, men något lika osannolikt och konstruerat pladderdrama har jag inte sett (i a f inte sedan min senaste Chabrol)