Kvinnan på tåget

Rachel är i sorg efter sin skilsmässa. Varje dag spenderar hon sin dagliga pendeltågsresa fantiserandes om det tillsynes perfekta paret som bor i ett hus som hennes tåg passerar varje dag. En morgon ser hon någonting chockerande hända utanför tågfönstret som kommer att förändra allt.

Originaltitel The Girl on the Train
Regissör Tate Taylor
Manus Erin Cressida Wilson
Genre Drama, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Lisa Kudrow, Allison Janney, Justin Theroux, Laura Prepon, Rebecca Ferguson, Emily Blunt, Edgar Ramírez, Haley Bennett, Luke Evans, Darren Goldstein, Mac Tavares, Cleta Elaine Ellington, Gregory Morley, Lana Young, John Norris, Rachel Christopher
Filmnummer 119979

Nalleman
2019-08-10
Seg i starten men det blir desto bättre en bit in i filmen . Emily Blunt glänser!
Solidus
2019-06-05
Jag vet inte varför, men jag hade fått intrycket att detta skulle vara vara en thriller med vibbar av Hitchcock, men tyvärr känner jag att KVINNAN PÅ TÅGET saknar nerv. Det är en standardthriller utan några större spänningsmoment, men Emily Blunt levererar en stabil insats som alkoholist.
Tatty
2019-01-04
Åh, älskar såna här mystiska filmer som man undrar och misstänker några. Vem mördaren var, var det hon själv eller den andra? Blev lite riktigt förvånad på slutet hur allting stod till! Faktisk jätte bra! Rekommenderas starkt!!
precious_death
2019-01-04
Blunt gör en lysande insats i något som börjar som en berättelse om en skör människa där sedan tumskruvarna successivt dras åt. Jag blev mycket positivt överraskad.
BarryHero
2018-09-02
Bättre än jag trodde med tanke på ganska många negativa kommentarer här.Börjar ev. lite trevande men blir bättre eftersom och spännande. Påminner om Gone Girl av Fincher men inte lika välgjord eller bra.
Albion
2018-08-24
En stabil thriller som dessutom är snyggt filmad. Men det finns en tydlig ton av dekadens i atmosfären som jag inte riktigt är förtjust i. Jag har inte läst boken och kan inte relatera till den litterära förlagan. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
stgurgel
2018-08-19
Emily Blunt gör sin insats riktigt bra men filmen är rätt trist och faller ganska platt
fridenpaden
2018-07-07
Om man ska betygsätta första halvtimmen av filmen så skulle den inte få särskilt bra betyg. Skärpte sig faktiskt efter det och jag blev mer och mer intresserad. Får en trea med nöd och näppe.
BrutusBeefcake
2018-02-28
Jag är alltid svag för förortsmysterium och Kvinnan på Tåget är inget undantag trots sin ganska så tråkiga inramning. Men det avslutas starkt med obehag vilket hjälper upp den ett snäpp, men jag är snäll. (7+/15)
Kajanus
2018-02-23
En horribel film som aldrig ville ta slut och då är den bara runt 100 minuter. Dåligt agerad, irrationellt berättad, katastrofalt utförd och ett foto som får ordet generisk att låta tilltalande.