2.7

The Giver

Jonas växer upp i ett kommunistiskt samhälle som frigjort sig från krig, sorg och lidande genom att eliminera känslor och alla minnen om hur världen brukade se ut. I sina tonår blir han utvald till att träffa en äldre man som ämnar lära honom allt om sann lycka och sorg.

Originaltitel The Giver
Regissör Phillip Noyce
Manus Michael Mitnick, Robert B Weide
Genre Drama, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Brenton Thwaites, Odeya Rush, Jeff Bridges, Meryl Streep, Alexander Skarsgård, Katie Holmes, Emma Tremblay, Cameron Monaghan, Renate Stuurman, Taylor Swift, Jefferson Mays (röst)

Hanness
2018-07-03
Riktigt kass.
Hoppandesoffan
2018-06-20
Makalös bok har gått och blivit platt och oinspirerande film! Btw, fick film verkligen se så här fult ut 2014?
2018-03-07
Den här filmen är super och får en stark 3:a eller en svag 4:a...
Robkiller
2017-11-05
Ett framtida känslolöst samhälle. Tonårsdrama som mest rullar på utan att ta sig. Handlingen är ologisk och har setts förr, men får duga för stunden.
Murvel48
2017-03-30
En stereotyp framtidsskildring som är så tråkig att det gör ont i mig. Rent crap!
ROCK0N
2016-12-11
Tycker det är väldigt svårt att betygsätta denna film. Under filmens gång tänkte jag flera gånger att oj så bra den är, blir nog en 4a, men sen slutade den bara. Precis som Körsbär nedan skriver, den slutade när det kändes som den skulle börja till att bli spännande.
Körsbär
2016-12-10
Kändes som att filmen slutade precis då det skulle till o bli spännande. Så slutet kändes ganska banalt. Men spänningen finns alltid där.
Zok
2016-11-19
Detta lyfta aldrig, men hade kunnat gjort det men, något saknas för att jag ska bry mig.
Manko
2016-11-13
Upplägget var oväntat bra, men berättelsen verkade inte veta vart den skulle ta vägen. Det var alldeles för oklart vad karaktärerna ville och försökte åstadkomma. Betyget blir en besviken axelryckning.
AlbinWesley
2016-01-08
Den känns rätt så trött... hade den varit filmad på film istället för digitalt hade säkerligen de svartvita bitarna sett bra mycket bättre ut. I slutändan faller filmen på att jag kanske sympatiserar mer med Meryl Streeps karaktär än med protagonisterna.